icon
Logo

Stratech als werkgever

Stratech hanteert een professionele en resultaatgerichte werkwijze waarbij persoonlijke groei en organisatieontwikkeling hand in hand gaan. Wil jij werken bij een professionele en innovatieve organisatie?

Ons verhaal

Stratech is in 1989 opgestart als een spin-off van de Universiteit Twente, waarbij drie (oud) studenten van de UT door het Transferpunt bij elkaar werden gebracht. De verschillende achtergronden en vaardigheden van de studenten vormden een goede combinatie voor de basis van het succes van Stratech. Zij hebben Stratech opgericht met het idee om kennisintensieve software te ontwikkelen voor nichemarkten. De insteek was dat er standaard applicaties gemaakt zouden worden, die bij de klant flexibel geconfigureerd kon worden. 

Inmiddels ligt de focus van Stratech op drie nichemarkten: Sociaal Financieel, Logistiek & Industrie en Recreatie. Van deze markten wordt de recreatiemarkt het langst bediend. Het idee om voor deze sector een plannings- en reserveringssysteem te gaan ontwikkelen is ontstaan toen één van de oprichters op een camping stond en in gesprek met de eigenaar het idee kreeg hem te gaan helpen met software. De sociaal financiële markt werd begin jaren 90 veroverd met een subsidiebeheer applicatie en een cliëntvolgsysteem. In 1996 kreeg Stratech de kans om ook actief te worden op de markt voor exportzendingen door een bestaand softwarepakket voor het exportproces over te nemen. Dit heeft Stratech doorontwikkeld, vernieuwd en de afgelopen jaren uitgebouwd tot een krachtige totaaloplossing voor het gehele import- en exportzendingenproces.

Nu, ruim 28 jaar later, is Stratech uitgegroeid tot een stabiele organisatie met ruim 70 medewerkers. We danken ons succes nog steeds aan de succesformule waarmee in 1989 gestart is; de ontwikkeling van kennisintensieve standaard software oplossingen voor nichemarkten, die flexibel ingericht kunnen worden bij klanten. De drie oud UT studenten zijn nog steeds betrokken bij Stratech als aanhouders en directie. Met de focus op de (door)ontwikkeling van nieuwe generatie software applicaties die als online dienst worden aangeboden, zien we ook de toekomst met vertrouwen tegemoet!

hero

Software specialisten die hun klanten begrijpen

Stratech hanteert een professionele en resultaatgerichte werkwijze waarbij persoonlijke groei en organisatieontwikkeling hand in hand gaan. Wil jij werken bij een professionele en innovatieve organisatie?

Over Stratech
  • Kennisintensieve processen

    We automatiseren kennisintensieve processen in de drie nichemarkten door middel van innovatieve software.

  • Standaard software oplossingen

    Onze standaard software oplossingen kunnen op maat worden ingericht op basis van uw specifieke werkprocessen.

  • Ge├»ntegreerde totaaloplossingen

    We leveren geïntegreerde totaaloplossingen, waarmee uw processen van begin tot eind kunnen worden geautomatiseerd.

Onze cultuur

De Stratech-cultuur is er één waarbij professionaliteit, kennis(deling), collegialiteit, initiatief en plezier hand in hand gaan. Dit maakt Stratech tot een boeiende en inspirerende werkgever. We hechten veel waarde aan de informele werksfeer binnen Stratech. Collega's staan altijd voor elkaar klaar en we zijn ervan overtuigd dat we in teamverband de beste resultaten bereiken. We hebben een actieve personeelsvereniging, waarbij iedereen is aangesloten, een vaste vrijdagmiddagborrel en er worden regelmatig activiteiten met collega's georganiseerd.

Ons personeelsbeleid

Stratech heeft een helder en eerlijk personeelsbeleid, waarbij HRM-tools als het personeelshandboek, beloningsstructuur en de HRM-cyclus in het leven zijn geroepen.

We bieden marktconforme arbeidsvoorwaarden. We voeren regelmatig een beloningsonderzoek uit met als doel de marktconformiteit van de beloningen van de verschillende functies te toetsen. De Stratech CAO à-la-carte stelt je in staat de arbeidsvoorwaarden in financiële zin beter aan te laten sluiten op je persoonlijke wensen en leefsituatie.

Wij vinden het belangrijk om jou als medewerker te betrekken bij bepaalde besluitvorming en feedback te krijgen over het gevoerde personeelsbeleid. De directie stemt met de Personeelsvertegenwoordiging (PVT) diverse zaken rondom het personeelsbeleid af.