icon
Logo

Buroned: persoonlijke benadering en inzicht voor cliënten

05 februari 2018
 

Buroned is opgericht in 2012 door Rogier Lindenberg. Na jarenlang als hulpverlener in de zorg gewerkt zag hij steeds meer mensen in financiële nood verkeren. Hij merkte dat dit zorgde voor stress en onrust bij cliënten en besloot een bewindvoerderskantoor op te zetten om deze mensen te ondersteunen.

Sinds vorig jaar wordt Buroned ondersteund door de software voor bewindvoering van Stratech. We gingen in gesprek met Rogier Lindenberg (eigenaar), Martine Hattink en Marlinda van Ee (beiden assistent bewindvoerder) over hun ervaringen. 

Persoonlijke benadering

Met een team van assistent bewindvoerders en een administratief medewerkster voert Buroned momenteel het bewind over zo'n 160 cliënten. Dit betreft met name mensen met een licht verstandelijke beperking. Belangrijk in de aanpak van Buroned is de persoonlijke benadering. Iedere medewerker heeft haar eigen caseload, behandelt het dossier en neemt de beslissingen. Dit wordt zowel door de medewerkers als de cliënten als erg prettig ervaren. "De cliënten hebben één aanspreekpunt, zij weten precies naar wie ze moeten vragen. Dat persoonlijke contact wordt door cliënten heel erg gewaardeerd", vertelt Martine hierover.  

Keuze voor Stratech

Vorig jaar heeft Buroned besloten de overstap te maken naar Stratech Perspectief. Over de keuze voor Stratech geeft Rogier aan: "In de afweging voor een nieuw softwarepakket speelde onder andere mee dat Stratech geen logge organisatie is, maar juist toegankelijk en klantvriendelijk. Het contact was erg prettig. Daarnaast is de gebruiksvriendelijkheid erg belangrijk geweest. Het systeem ziet er gebruiksvriendelijk uit en is eenvoudig in gebruik", vertelt Rogier.

Ook Martine beaamt dit: "Dit systeem is vrij makkelijk te snappen en er zit een duidelijke logica in." Ze geeft daarnaast aan: "Wat ook erg veel tijdwinst oplevert, is dat we inmiddels werken met Access Online. Hiermee kunnen we vanuit Stratech in een keer een bulkbetaling doen, dat is erg handig."

Inzicht en flexibiliteit

Behalve de gebruiksvriendelijkheid, wordt ook het inzicht erg gewaardeerd. Martine zegt hierover: "Het is heel belangrijk altijd inzicht te hebben, bijvoorbeeld in de betalingen. Soms krijgen we daar een vraag over van een cliënt. Openheid van zaken is de allerbeste manier om het vertrouwen met je cliënt op te bouwen. In Stratech Perspectief is in het financiële overzicht direct inzichtelijk welke betalingen gedaan zijn."

Daarnaast biedt Stratech Perspectief voor Buroned de gewenste flexibiliteit om zelf zaken aan te passen. "Wat ik heel fijn vind aan Stratech is dat je zoveel zelf kunt doen. Je hebt de vrijheid je eigen keuzes te maken en als we ergens tegen aan lopen, kunnen we het ook zelf oplossen. Daarnaast zijn we ook begonnen met het werken met eigen brieven. We kunnen het helemaal zelf inrichten, bijvoorbeeld met eigen teksten", aldus Martine.

Stratech Connect: inzicht voor cliënten

Sinds afgelopen zomer werkt Buroned naar grote tevredenheid met de cliëntportal van Stratech Connect. "Cliënten worden erg blij van het feit dat ze altijd inzicht hebben in hun saldo. Ze kunnen inloggen en de actuele status zien. Dat leidt tot tevredenheid", vertelt Rogier. Ook voor de medewerkers zelf biedt het voordelen. Zo zegt Marlinda: "Eerder moesten we elke maand bankafschriften versturen of mailen. Dat hoeft nu niet meer, dat scheelt veel tijd en geld."

Martine voegt hier een ander voordeel aan toe: "Het is erg prettig dat je zelf kunt bepalen welke cliënt wat in mag zien. Je kunt rollen instellen waarbij we zelf bepalen wat ze zien. Zo kan een aantal cliënten ook hun begroting zien. Ik refereer daar ook naar en probeer ze mee te leren rekenen bij aanvragen van extra leefgeld. Door steeds meer informatie toe te voegen op de portal, proberen we ze steeds zelfredzamer te maken".

De juiste ondersteuning

Naast de persoonlijke benadering van haar cliënten, vindt Buroned het persoonlijke contact met de mensen van Stratech belangrijk. Zij ervaren de klantvriendelijkheid van de Account Manager, de Consultants en zeker ook de Servicedesk als erg prettig. "Eén van de belangrijkste voordelen van het werken met Stratech vind ik dat als we ergens tegen aan lopen, de helpdesk snel inzetbaar is om je te ondersteunen. Wij kunnen ons dan blijven richten op ons werk", vertelt Rogier. Marlinda en Martine beamen dat. Zo vertelt Marlinda: "Het rechtstreekse contact met de Servicedesk is heel prettig". En voegt Martine hieraan toe: "Ze nemen de tijd om zaken rustig uit te leggen of ze kijken even mee via Teamviewer. Dat werkt prettig".

Meer weten?

Wilt u weten welke voordelen onze software voor bewindvoering uw organisatie kan bieden? Wij vertellen u er graag meer over!

Neem contact op

Meer over Stratech Perspectief

Stratech Perspectief is een gebruiksvriendelijk cliëntvolgsysteem waarmee u zicht houdt op uw cliënt en grip op de financiën. Buroned wordt in de dagelijkse werkzaamheden ondersteund door deze totaaloplossing. Benieuwd naar de mogelijkheden?

Software voor bewindvoering
#