icon
Logo

Hét kennisevent voor recreatieondernemers

In verband met de ontwikkeling van het Coronavirus COVID-19 zijn wij genoodzaakt om de vierde edtie van Leisure in Business, die oorspronkelijk gepland stond op 24 maart aanstaande, te verplaatsen naar woensdag 28 oktober 2020.

Programma

Het programma blijft vooralsnog ongewijzigd: we verwelkomen diverse interessante topsprekers die je zullen voorzien van handvatten, praktijkvoorbeelden en tips & tricks over actuele onderwerpen. Naast deze plenaire sessies, verzorgen onze partners interessante parallelsessie waardoor je je eigen programma kunt samenstellen!

Bekijk programma
Keynotes

Dagvoorzitterschap is een vak! Elke spreker verdient een aankondiging die recht doet aan zijn expertise en kwaliteiten. Een introductie die goed is voorbereid en waarover is nagedacht. Elk betoog verdient ook een luisterend oor en een kritische benadering. Eentje die recht doet aan het publiek.

Frans is enthousiast, positief, alert en kritisch. En niet onbelangrijk: hij haalt het beste in onze sprekers naar boven, luistert goed, stelt de juiste vragen en zal Leisure in Business tot een succes maken!

Over Frans Reichardt

Frans Reichardt is De Klantenluisteraar. Hij helpt bedrijven aan blije klanten en betere resultaten. Frans is auteur van de boeken Business Bloopers – de belangrijkste lessen uit meer dan 175 pijnlijke bedrijfsuitglijders en miljoenenverslindende marketingmissers,

Meer Opens Meer Clicks – succesvol testen en optimaliseren in emailmarketing en Mijn Klant Begrijpt Mij (Nog) Niet (e-book).

Daarnaast blogt hij voor Frankwatching, Installatie.nl en CustomerFirst.

Frans Reichardt

Wie is Expedia Group, wat doen ze en welke trends zien zij binnen het boekingslandschap van een Online Travel Agency? Kortom: welke trends zien zij in het boekingsgedrag van een gast en waarom gaat dit juist voor jou als recreatieondernemer interessant worden? Dit en meer tijdens deze interessante keynote!

Expedia Group

Expedia Group is 's werelds grootste travel platform, aanbieder van een uitgebreid scala aan grote en bekende online travel merken. Denk aan Expedia, Hotels.com, Trivago, HomeAway en CheapTickets.

Gezamenlijk dekken de merken van de Expedia-groep vrijwel elk aspect van het zoeken, plannen en boeken van reizen. Van het kiezen van de beste stoel in het vliegtuig tot het lezen van persoonlijke reisverslagen en het plannen van activiteiten op de bestemming. Het portfolio van Expedia Group bedient zowel toeristen als zakenreizigers met voorkeuren en budgetten variërend van simpel/basic tot luxe.

Over Marielle Schouten & Chris Maat

Marielle is werkzaam als Area Manager Benelux en hiermee verantwoordelijk voor het Benelux Sales team. Chris is Market Manager Nederland en heeft een Touroperator achtergrond.

  

Tijdens deze presentatie deelt ABN AMRO welke kansen en bedreigingen zij ziet voor de Nederlandse vakantieparken. Daarnaast word je voorzien van nuttige tips, waarmee je de financieringsmogelijkheden & -condities voor jouw recreatiebedrijf kunt verbeteren.

Over Stef Driessen

Stef Driessen is Sector Banker Leisure bij ABN AMRO. Samen met zijn 60 gespecialiseerde teamgenoten adviseert hij bedrijven in de Leisure, Travel & Hospitality. ‘De leukste sector, die het leven van zo veel mensen helpt verrijken.’ Over nieuwe verdienmodellen wisselt Stef graag met zijn klanten van gedachten. Daarbij zet hij daar waar mogelijk zijn netwerk in, om ze verder te helpen. Stef werkte eerder in de supply chain van Heineken Afrika. Daarna deed hij ervaring op als bijzonder beheer bankier en als teamleider bij de zakenbank van ABN AMRO.

 

Voor een succesvolle implementatie van Revenue Management spelen het toenemende belang van data en automatisering, alsmede de rol van de revenue manager en de processen en procedures in de organisatie een cruciale rol. Tijdens deze keynote zal Dr. Stan Josephi toelichten geven op de toepassing en ontwikkeling van Revenue Management in de hotellerie, van waaruit jij als deelnemer aan de hand van praktische voorbeelden de vertaalslag kunt maken naar je dagelijkse praktijk.

Over Stan Josephi

Stan Josephi is Senior Lecturer Hotel Revenue Management op de NHTV Breda University of Applied Sciences. Hij heeft omvangrijke ervaring in de internationale hotelindustrie en zijn carriere in revenue management omvat meer dan 20 jaar waarin hij als adviseur, trainer, docent en onderzoeker betrokken is bij dit fenomeen. Stan is lid van de HSMAI Europe RM Advisory Board en is een van de oprichters van taskforce RevenueProfs. Daarnaast is hij ook lid van het bestuur van Hotel Casa in Amsterdam.

Stan Josephi

Wat is het verschil tussen ja-maar-denken en ja-en-denken, het verschil tussen het denken in termen van bedreigingen of kansen? Daar zouden we een intrigerende PowerPoint presentatie over kunnen geven. We gaan er echter vanuit, dat in de meeste organisaties de bereidheid om op een ja-en-manier te denken (meer dan) aanwezig is. Alleen: er is nog wel een verschil tussen kennen en kunnen. Over dit kunnen gaat de Omdenkclinic.

Op humoristische wijze en in een wervelend tempo wordt onweerlegbaar duidelijk dat ja-en denken en omdenken nog knap lastig is. Op de één of andere manier kleuren we toch het liefst binnen de lijntjes.

Over de Omdenkers

Daniel Koopmans is sinds 2006 trainer bij Omdenken. Hij speelt hiernaast af en toe rolletjes in tv-producties en staat hij 's avonds in het theater met zijn Improcomedy-groep Op Sterk Water. Joop Bonekamp richt zich na een jarenlange cariere als acteur en muzikant volledig op het trainingsacteren met zo hier en daar nog een muzikaal uitstapje. Hij versterkt het Omdenken Team sinds 2008 als acteur.

  Trainer Daniel Koopmans  Acteur Joop Bonekamp

Praktische informatie

Datum: woensdag 28 oktober 2020
Tijd: 09:00 - 17:00 uur

Locatie: De Landgoederij
Camminghalaan 30 te Bunnik
Bereken hier je route.

Kosten: € 99,95 (exclusief btw)

Direct aanmelden
#
Standhoudersplein | Ontmoet onze partners

Meer over de parallelsessies

  • Sessie 1A

  • Bezoek Effecty op het standhoudersplein

  • Geert is schrijver van het boek 'Online Marketing: de essentie' en oprichter van strategisch digital marketingbureau Effecty. Deze digital marketing strateeg in hart en nieren met 15 jaar ervaring neemt je mee in de wondere wereld van data en techniek als fundament voor de ideale gastreis.

  • Meer info: www.effecty.nl

"Begint de gastreis al voor de slagboom?! Ja!"

Van zoeken naar een verblijf tot fan van je vakantiepark of hotel; het optimaliseren van de gastreis is een hot topic! Maar waar liggen nu echt kansen en hoe vlieg je dit aan binnen de snel veranderende digitale wereld? Maak kennis met; (marketing)data en techniek als fundament voor een ideale gastbeleving.

Geert Buskes | Marketing Specialist Effecty

Meer over de parallelsessies

  • Sessie 1B

  • Bezoek Holiday Media op het standhoudersplein

  • Joris Mooten is Consultant bij Holiday Media en houdt zich dagelijks bezig met (nieuwe) internet vraagstukken, van eenvoudige aanpassingen op een website tot uitgebreidere wensen voor een herindeling van een website. Twan Vennix helpt, mede door zijn bedrijfskundige inslag in zijn opleidingen en het nauw samenwerken met marketingspecialisten, de HolidayAgent en de andere producten van Holiday Media nog beter aan te laten sluiten op de wensen en behoeften van hun klanten.

  • Meer info: www.holidaymedia.nl

"Conversie verhogen door slimme online gesprekken"

Deze presentatie staat in het teken van de actuele trends en ontwikkelingen rondom conversational commerce. Waar staan we met chat(bots) en voice in de recreatiebranche en hoe kun je dit inzetten om meer boekingen uit je website te halen? Hoe kun je er voor zorgen dat je 'in gesprek blijft' met je potentiële boeker zodat het een gast wordt? Holiday Media licht toe wat je hierin zelf kunt en wat de trends zijn voor de toekomst, aan de hand van veel voorbeelden en praktische tips waarmee je zelf aan de slag kunt!

Joris Mooten | Consultant en Twan Vennix | Developer Holiday Media

Meer over de parallelsessies

  • Sessie 1C

  • Bezoek Snakeware op het standhoudersplein

  • Toine Dinkelberg is bij Snakeware verantwoordelijk voor het team online marketing.

  • Meer info: www.snakeware.nl

"Verhoog de customer value door data driven marketing met Snakeware Cloud"

In deze presentatie zal Toine Dinkelberg - directeur van Snakeware - toelichten hoe je door de juiste inzage in data en door personalisatie met het juiste CMS het rendement per klant kunt verhogen.

Toine Dinkelberg | Directeur Snakeware

Meer over de parallelsessies

  • Sessie 2A

  • Bezoek Amplixs op het standhoudersplein

  • Paul de Weger startte - na zijn functie als operationeel directeur van een 20-tal recreatiebedrijven - in 2003 met Amplixs om data online te ontsluiten bij iedere gast en afnemer. Amplixs werkt vooral voor dienstverlenende organisaties. In zijn visie zijn online enquêtes ‘second best’, omdat je het liefst elke gast persoonlijk spreekt maar dat eenvoudigweg niet kan. Hij is bijzonder geïnteresseerd in drivers van (on)tevredenheid en wat mensen doet besluiten organisaties al dan niet aan te raden.

  • Meer info: www.amplixs.com

"De Netto Promoter Score (NPS) wordt gezien als ‘the ultimate question’, maar….levert het ook ‘the ultimate answer’……? "

De NPS is een score die gastloyaliteit meet, maar er is meer mee te doen… Zo is de ene NPS van 30 de andere NPS van 30 niet. Hoe zitten de verschillende isobaren van de NPS in elkaar en wanneer zit de score in de ‘no-marketing’ zone? Naast de NPS score is er met de spreiding de ‘Word of Mouth’-score te berekenen. En wat dacht je van de ‘area of influence’? Immers zijn er ook gasten die uit principe niet aanbevelen of mensen die al fan zijn van je organisatie. In de presentatie neemt Paul je mee in de kracht van de rekenmethodiek van de NPS.

Paul de Weger | CEO Amplixs

Meer over de parallelsessies

  • Sessie 2B

  • Bezoek Shopping Minds op het standhoudersplein

"Titel van de presentatie volgt"

Omschrijving van de presentatie volgt!

Shopping Minds

Meer over de parallelsessies

  • Sessie 2C

  • Richard Otten is eigenaar van Blogs4Travel, een contentmarketing bureau in de recreatiesector. Het belangrijkste eigen domein van Blogs4Travel is www.glamping.nl

  • Meer info: www.blogs4travel.nl en www.glamping.nl

"Glamping, een modelanalyse en trends voor 2020-2025"

Welke vormen van glamping zijn er? Hoe ziet glamping er de komende jaren uit? In deze sessie praat Richard Otten je bij over alle trends en ontwikkelingen die Blogs4Travel vanuit de website ziet.

Richard Otten | Eigenaar Blogs4Travel

Meer over de parallelsessies

  • Sessie 3A

  • Ferry Willeijns is e-mail strateeg bij e-Village. Al ruim tien jaar lang werkt hij samen met e-mailmarketeers door heel Nederland om de ROI uit hun e-mailmarketing te vergroten, door ze strategisch, tactisch en operationeel te ondersteunen.

  • Meer info: www.e-village.nl

"E-mailmarketing: De Subscriber Lifecycle"

Heb je het gevoel dat je niet het maximale uit e-mailmarketing haalt? Wordt de “nieuwsbrief” steeds minder gelezen? Of loopt je klikratio achteruit? Dan is deze sessie voor jou! Voor succesvolle e-mailmarketing is een goede basis nodig. Dat is precies wat de Subscriber Lifecycle is: een effectief model om je e-mailmarketing te laten vliegen. Ferry neemt jullie in deze sessie mee op de reis die jullie inschrijvers afleggen. We maken vier tussenstops om de “highlights” van deze reis vast te leggen, aangevuld met praktische checks en inspirerende voorbeelden. Zodra we weer geland zijn, begrijp je de vier fases van de Subscriber Lifecycle, en haal je direct meer waarde uit e-mailmarketing.

Ferry Willeijns | E-mail Strateeg e-Village

Meer over de parallelsessies

  • Sessie 3B

  • John Moes is Personeelsadviseur Alfa Salaris en Personeel

  • Ontmoet Alfa Accountants en Adviseurs op het standhoudersplein

  • Meer info: www.alfa.nl

"Wakker van de WAB? Invloed van WAB op de recreatiebranche."

Per 1 januari 2020 zijn de regels veranderd in het arbeidsrecht en socialezekerheidsrecht als gevolg van de invoering Wet arbeidsmarkt in balans, kortweg de WAB. Het doel van deze wet is het verkleinen van de kloof tussen vaste en flexibele krachten. Dit heeft echter grote gevolgen voor jou als ondernemer in de recreatiebranche. Wat zijn belangrijke aandachtspunten voor jou en welke maatregelen moeten er worden genomen?

John Moes | Personeelsadviseur Alfa Accountants en Adviseurs

Meer over de parallelsessies

  • Sessie 3C

  • Bezoek Libelnet op het standhoudersplein

  • Harold is directeur van Libelnet. Het is zijn missie om samen met de opdrachtgever te komen tot sterk werk. Zijn doel is om onderscheidend te zijn en te kunnen adviseren en ondersteunen op ICT gebied.

  • Meer info: www.libelnet.nl/leisure

"Omzetverhoging door betalen en toegang met polsbandje"

Toegang verkrijgen én betalen zonder dat je je mobiel mee hoeft te nemen? Dan is een polsbandje met chip dé ideale oplossing. De chip kan online of bij de receptie/automaat worden opgewaardeerd en worden gebruikt voor het doen van betalingen en diverse toegangsmogelijkheden (gekoppeld aan je reservering). Denk aan toegang tot je vakantiehuisje, het sanitair, toegangspoorten en kluisjes. De mogelijkheden zijn eindeloos. Met een kleine aanpassing kan zelfs een loyaliteitsprogramma gekoppeld worden. Bedrijven die dit nu toepassen zien door het gemak van een polsbandje een hogere omzet, stijging van duur van verblijf en hogere gasttevredenheid. Wordt het niet eens tijd dat jij met je park deze stap maakt?

Harold Stemkens | Directeur Libelnet

Stratech, dé kennispartner met ervaring in je branche

Leisure in Business is een initiatief van Stratech. Al sinds 1989 helpt Stratech recreatieondernemers nóg beter te ondernemen. Dat doen we door alle belangrijke processen op en rondom je recreatiebedrijf volledig te automatiseren. Meer dan 300 recreatiebedrijven - in zowel Nederland als erbuiten - maken momenteel gebruik van onze reserveringssystemen Stratech-RCS of Stratech Booking.

Als betrokken kennispartner zien wij het als ons doel om kennis op een praktische wijze in de recreatiemarkt te delen, om jou als recreatieondernemer nóg beter te kunnen helpen ondernemen.

hero

Heb je nog vragen?

Voor vragen over deze editie van Leisure in Business - of andere vragen met betrekking tot onze producten of dienstverlening - kun je uiteraard altijd contact met ons opnemen!