icon
Logo

Hét kennisevent voor recreatieondernemers

In verband met het Coronavirus vindt Leisure in Business dit jaar voor het eerst volledig online plaats! Bovendien beslaat het event niet één dag, maar staan maar liefst vier middagen volledig in het teken van Leisure in Business!

Programma
Dit jaar helaas geen spectaculaire locatie, maar wél een boordevol en inspirerend programma! Zoals je van ons gewend bent wordt Leisure in Business verzorgd door diverse inspirerende topsprekers die je zullen voorzien van handvatten, praktijkvoorbeelden en tips & tricks over actuele onderwerpen. Ook zullen onze partners interessante sessies verzorgen. Hierbij hoef je niet te kiezen! Alle sessies vinden verspreid over vier kennismiddagen plaats, waardoor je elke sessie kunt bijwonen. En dat alles vanaf je eigen computer!

14:00 - 14:30 uur 
Stratech | Introductie en terugblik afgelopen jaar

Stratech trapt de eerste online editie van Leisure in Business af! Mark Gerrits (Business Manager Recreatie) blikt terug op de belangrijkste gebeurtenissen en ontwikkelingen die het afgelopen jaar een rol hebben gespeeld in de recreatiebranche. Meld je aan!

14:30 - 15:00 uur
ABN AMRO | De toekomst voor Nederlandse vakantieparken

Welke kansen en bedreigingen ziet ABN AMRO voor de Nederlandse vakantieparken? Stef Driessen (Sector Banker Leisure) vertelt je er alles over. Daarnaast word je voorzien van nuttige tips, waarmee je de financieringsmogelijkheden & -condities voor jouw recreatiebedrijf kunt verbeteren. Meld je aan!

15:00 - 15:30 uur
Effecty | Begint de gastreis al voor de slagboom?! Ja!

Van zoeken naar een verblijf tot fan van je vakantiepark of hotel; het optimaliseren van de gastreis is een hot topic! Maar waar liggen nu echt kansen en hoe vlieg je dit aan binnen de snel veranderende digitale wereld? Vijf concrete kansen voor een ideale gastbeleving. Meld je aan!

15:30 - 16:00 uur
Holiday Media | Website User Experience (UX): best practices die voor meer boekingen zorgen

Het verschil tussen een minder goede en écht goede website zit in veel details. Details in teksten, functionaliteit, design, snelheid en beeld. Deze ‘User Experience’ kan voor een groot verschil zorgen in het resultaat van je website. Aan de hand van deze User Experience behandelen Max van Roy (Online Marketeer) en Marijn Eijsink (Consultant) best practices van websites in de reis- en recreatiewereld. Hoe zorg je ervoor dat een bezoeker overtuigd wordt om te boeken bij jouw organisatie en niet vroegtijdig afhaakt? Meld je aan!

14:00 - 14:30 uur 
Snakeware | De ideale customer journey

Gastvrij gasten ontvangen begint al bij de eerste kennismaking, op welk kanaal dan ook. Het bepaalt het succes van de conversie. Maar hoe laat je het eerste contact zo verlopen dat de kennismaking zo goed verloopt dat er verkering ontstaat en uiteindelijk getrouwd kan worden? En nog belangrijker, dat de gasten zo blij en tevreden zijn dat ze graag 25 of 40 jaar getrouwd blijven met jouw recreatiebedrijf? Toine Dinkelberg (Directeur Snakeware) neemt je mee in de optimalisatie van het proces dat start bij het eerste contact en door gaat tot herhaalde boekingen door goede after sales service. Meld je aan!

14:30 - 15:00 uur
Amplixs | De Netto Promoter Score (NPS) wordt gezien als ‘the ultimate question’, maar… levert het ook ‘the ultimate answer’……?

De NPS is een score die gastloyaliteit meet, maar er is meer mee te doen... Zo is de ene NPS van 30 de andere NPS van 30 niet. Hoe zitten de verschillende isobaren van de NPS in elkaar en wanneer zit de score in de 'no-marketing' zone? Paul de Weger (CEO Amplixs) neemt je mee in de kracht van de rekenmethodiek van de NPS. Meld je aan!

15:00 - 15:30 uur
Shopping Minds | Data gedreven marketing in de recreatiebranche

In deze tijd is het - vooral nu - van belang om te snappen wat consumenten echt beweegt. Welke indicaties geven data je en hoe kun je die als marketeer toepassen in het proces van zoeken en boeken? Meld je aan!

15:30 - 16:00 uur
Stratech | Benchmark Verblijfsrecreatie

Hoe staat jouw recreatiebedrijf ervoor in vergelijking tot de markt? De Stratech Benchmark Verblijfsrecreatie bevat een enorme hoeveelheid aan data op het gebied van omzet, bezettingsgraad en gemiddelde prijs per nacht. Rob Stevens (Account Manager Recreatie) laat je zien hoe je deze waardevolle gegevens voor jouw recreatiebedrijf kunt laten gelden en zal tevens aandacht besteden aan de impact die het Coronavirus heeft gehad op de prestaties van 2020. Meld je aan!

14:00 - 14:30 uur 
Blogs4Travel | Glamping, een modelanalyse en trends voor 2021-2025

Welke vormen van glamping zijn er? Hoe ziet glamping er de komende jaren uit? In deze sessie praat Richard Otten je bij over alle trends en ontwikkelingen die Blogs4Travel vanuit de website ziet. Meld je aan!

14:30 - 15:00 uur
e-Village | Let’s get personal 

Hoe kun je juist met weinig (of geen) klantdata toch persoonlijk communiceren? En hoe verzamel je vrij eenvoudig nieuwe data om nog persoonlijker en relevanter te worden? Dat vertelt E-mailmarketing Strateeg Ferry Willeijns je tijdens zijn presentatie ‘Let’s get personal’. Meld je aan!

15:00 - 15:30 uur
Alfa Accountants | De Belastingwijzigingen per 1 januari 2021

Op Prinsjesdag zijn de belastingplannen voor 2021 bekendgemaakt. Er zijn veel wijzigingen aangekondigd. Wat nog te doen in 2020 en wat uit te stellen tot 2021? De volgende onderwerpen zullen de revue passeren:

  • Wat wordt er allemaal gewijzigd in de overdrachtsbelasting (vakantiewoning nu kopen, beleggen in vastgoed en aankopen woning voor kinderen)?
  • Waarom is de rechtsvorm B.V. interessanter geworden?
  • BIK (Baangerelateerde Investeringskorting): wat zijn de voorwaarden?
  • Optimalisatie van de WKR
  • Box 3 of richten we toch nog een spaar-B.V. op in 2020?
  • Een elektrische auto is dat een slimme investering voor mij?

Meld je aan!

15:30 - 16:00 uur
BUAS | Revenue Management in de hotel industrie

Toepassing en ontwikkeling van Revenue Management in de hotellerie, van waaruit je aan de hand van praktische voorbeelden de vertaalslag kunt maken naar je eigen dagelijkse praktijk. ?Voor een succesvolle implementatie spelen het toenemende belang van data en automatisering, alsmede de rol van de revenue manager en de processen en procedures in de organisatie een cruciale rol. Meld je aan!

14:00 - 14:30 uur 
Stratech | Dynamic Pricing

Door een continu proces van analyseren, updaten, monitoren en bijsturen kunnen prijzen geoptimaliseerd worden om zo een maximaal rendement te behalen. Tijdens dit webinar zal Niek Beimer (Product Manager Recreatie bij Stratech) aan de hand van voorbeelden in reserveringssysteem Stratech-RCS Enterprise laten zien hoe Dynamic Pricing in de praktijk toegepast kan worden. Daarnaast zal hij stil staan bij het samenvoegen van diverse databronnen om zo inzicht te krijgen in marktcijfers, eigen cijfers en online zoek & boek gedrag. Meld je aan!    

14:30 - 15:00 uur
Libelnet | Veilige receptieloze aankomst met moderne toegangscontrole

Toegangscontrole van slagboom tot verblijfsobject tot bijvoorbeeld zwembad. Dit alles geïntegreerd in de CampingApp op het niveau van mobiele sleutels. Harold Stemkens (Directeur Libelnet) vertelt je er alles over. Meld je aan!

15:00 - 15:30 uur
Adchieve | Google Hotel Ads: meer directe boekingen tegen lagere kosten!

Miljoenen consumenten en zakelijke reizigers gebruiken Google om voorafgaand aan een reis te zoeken naar dé perfecte accommodatie tegen de beste prijs. Google biedt daarom de mogelijkheid om te adverteren op Google via Google Hotel Ads. Als adverteerder kun je via Google Hotel Ads extra boekingen realiseren tegen aantrekkelijke voorwaarden. De commissies zijn vaak lager dan commissies op boekingsplatformen als Booking.com en Trivago. Bovendien blijf je als adverteerder eigenaar van klantdata en kun je zelf jouw cross sell verzorgen. In deze presentatie ontvang je meer informatie over Hotel Ads, de mogelijkheden die het biedt en tips voor het inzetten en optimaliseren van de Ads. Meld je aan!

15:30 - 16:00 uur
WeMa Mobile | Digitaliseren & optimaliseren met je eigen vakantiepark App

Communicatie is een belangrijk onderdeel, zeker in tijden van Corona. Met een app is directe communicatie mogelijk met alle gasten die op het park zijn, maar ook met de gasten die nog aan moeten komen of al zijn vertrokken. Hoe zet je een app nou goed in zodat je de gastbeleving en omzet verhoogd en tegelijkertijd de werkzaamheden voor de marketeers, animatiemedewerkers en receptionisten verlaagd? Wesley Dubbink (eigenaar WeMa Mobile) zal aan de hand van praktijkvoorbeelden van onder andere 5-sterrenparken De Kleine Wolf en De Leistert, die beiden de app al in gebruik hebben, laten zien wat de mogelijkheden zijn en waar ze over een jaar staan met de app op vakantieparken. Meld je aan!

Dagvoorzitterschap is een vak. Wie kan deze taak tijdens Leisure in Business dan ook beter vervullen dan Klantenluisteraar Frans Reichardt! We zijn erg trots dat Frans het dagvoorzitterschap - ook tijdens deze eerste online editie - zal verzorgen. Hij zal elke spreker afzonderlijk aankondigen en ervoor zorgen dat eventuele vragen na afloop van de presentatie plenair behandeld worden. 

Frans Reichardt moedigt organisaties, merken, teams en professionals aan om een luisterende mindset te ontwikkelen als basis voor toekomstig succes. Hij inspireert en motiveert zijn publiek om betere luisteraars te worden om hun prestaties te verbeteren en te werken aan duurzame relaties en groei. Frans werkt meer dan 35 jaar in de wereld van marketing en klantgerichtheid. In de voorbije jaren bestudeerde hij de kracht van luisteren en werd hij een veelgevraagd spreker met al meer dan duizend optredens wereldwijd.

Praktische informatie

Datum: donderdag 26 november, 3 december, 10 december en 17 december
Tijd: 14:00 - 16:00 uur
Locatie: Online
Kosten: Gratis

Meld je aan!
#

Stratech, dé kennispartner met ervaring in je branche

Leisure in Business is een initiatief van Stratech. Al sinds 1989 helpt Stratech recreatieondernemers nóg beter te ondernemen. Dat doen we door alle belangrijke processen op en rondom je recreatiebedrijf volledig te automatiseren. Meer dan 300 recreatiebedrijven - in zowel Nederland als erbuiten - maken momenteel gebruik van onze reserveringssystemen Stratech-RCS of Stratech Booking.

Als betrokken kennispartner zien wij het als ons doel om kennis op een praktische wijze in de recreatiemarkt te delen, om jou als recreatieondernemer nóg beter te kunnen helpen ondernemen.

hero

Heb je nog vragen?

Voor vragen over deze editie van Leisure in Business - of andere vragen met betrekking tot onze producten of dienstverlening - kun je uiteraard altijd contact met ons opnemen!