icon
Logo

Volledig receptieloze aankomst met de LeisureConnect App

26 oktober 2021

Zoals tijdens Leisure in Business reeds aangekondigd, heeft partner Libelnet in samenwerking met Stratech en gezamenlijke klant Strandpark De Zeeuwse Kust de LeisureConnect App ontwikkeld; een intelligente app voor vakantieparken, campings en hotels waarmee een volledige receptieloze aankomst mogelijk is gemaakt!

Meerwaarde voor jou én je gast!

De LeisureConnect App omvat alles voor een receptieloze aankomst en bestaat in hoofdlijnen uit vier onderdelen:

  1. Integratie toegangscontrole: kentekenherkenning bij de slagboom, digitale sleutel voor toegang tot het geboekte object en gezichtsherkenning voor zwembadtoegang.
  2. Receptie / Mijn Omgeving: informatievoorziening omtrent de reservering - gekoppeld aan Stratech-RCS Enterprise - zoals gastgegevens en het kunnen doen van betalingen (inlog). 
  3. Persoonlijke gastheer: informatievoorziening rondom het recreatiebedrijf zoals openingstijden, plattegrond, informatie omtrent faciliteiten, veelgestelde vragen, live chat en uitjes in de omgeving. 
  4. Verzenden van persoonijke pushberichten tijdens verblijf op het park.

De App omvat alles voor een receptieloze aankomst: de gast kan van tevoren al zijn of haar essentiële zaken doorgeven zoals een kenteken voor de automatische kentekenherkennig bij de slagboom, met een digitale sleutel is er toegang tot het geboekte object en met een foto upload wordt de gezichtsherkenning bij het zwembad gedurende de verblijfsperiode geactiveerd.  Zo biedt de LeisureConnect App een bijna oneindig aantal mogelijkheden om zowel de gast, receptie, huishoudelijke dienst, technische dienst als het management te faciliteren of van relevante data te voorzien om op te sturen.

Wat is er zo uniek aan de app?

  • Door de integratie met Salto (toegangscontrole) is het mogelijk een sleutel te genereren op basis van een reservering in plaats van een telefoonnummer. Hierdoor is de sleutel voor iedereen op de reservering die de App heeft gedownload toegankelijk en niet enkel voor één telefoonnummer.
  • De sleutel wordt al vóór aanvang van het verblijf getoond, maar werkt pas vanaf aanvangstijdsdatum èn -tijdstip van de reservering. Op deze manier krijgt de gast wel het vertrouwen aangaande toegang tot het geboekte object.
  • De App geeft pas toegang op het moment dat de betaling geheel of gedeeltelijk is voldaan door de gast, pas op dat moment zal de sleutel worden vrijgegeven.
  • Navigatie naar het geboekte object of de kampeerplaats vanuit de App.
  • Mogelijkheid tot het versturen van relevante pushberichten tijdens het verblijf afgestemd op het reisgezelschap.

LeisureConnect App

 

Koppeling met Stratech-RCS Enterprise

Door de koppeling met Stratech-RCS Enterprise en onze e-mailmarketing oplossing Stratech Campaign kan worden ingesteld dat gasten direct na het maken van een reservering een e-mail ontvangen met hierin de mogelijkheid tot downloaden van de LeisureConnect App, evenals meer informatie over de benodigde registraties voor optimaal gebruik van deze app zoals onder andere het uploaden van een foto voor de gezichtsherkenning bij het zwembad en registratie van het kenteken voor automatische toegangscontrole. Indien de benodigde gegevens niet tijdig door de gast in de app zijn geregistreerd, kan in Campaign worden ingesteld dat zij geautomatiseerd een e-mail ontvangen met het verzoek om dit alsnog te doen. Uiteraard wordt in deze e-mail, op basis van segmentatie, enkel naar de ontbrekende gegevens gevraagd. Deze e-mails kunnen voor elk recreatiebedrijf op maat worden samengesteld.

Met behulp van de LeisureConnect App kunnen lange wachtrijen bij de receptie worden voorkomen en kan de gast direct van zijn/haar vakantie genieten. Zodra de gast is gearriveerd en zich toegang verschaft tot het geboekte object, wordt de reserveringsstatus door de koppeling met Stratech-RCS Enterprise automatisch op 'Aanwezig' gezet. In de App bevindt zich ook een uitcheckknop die de gast zelf kan bedienen. Bij uitchecken wordt de status van de reservering in het reserveringssysteem automatisch op 'Vertrokken' gezet. Indien je gebruik maakt van een Facilitair Managementsysteem zoals Keyplan, wordt het object hierin ook direct ontgrendeld zodat deze in de takenlijst van de schoonmaak medewerkers komt te staan.

De informatievoorziening rondom de reservering, zoals gastgegevens en betalingen, zijn eveneens gekoppeld aan ons reserveringsysteem.

Gebruik Strandpark De Zeeuwse Kust

De App wordt toegepast bij Strandpark De Zeeuwse Kust: "Twee jaar geleden ontstond het idee van deze app al. Op de wisseldag op zaterdag was het voorheen een gekkenhuis. Gasten die vertrokken en nieuwe gasten die arriveerden, zorgden voor files en lange wachttijden bij de receptie. We zijn gaan nadenken over hoe we de service voor onze gasten konden verbeteren en hoe we dit proces ook voor onze (receptie) medewerkers gemakkelijker en efficiënter konden laten verlopen. Deze app helpt ons daarbij. De app is heel gebruiksvriendelijk. Na reservering ontvangt de gast een mailtje met de inloggegevens en het verzoek de app te downloaden. Na het downloaden van de app kan er thuis al worden ingecheckt door middel van het invoeren van het kenteken en het toevoegen van gezichtsherkenning. Zodra de gasten naar de camping reizen en in de buurt zijn, worden ze via Google Maps naar de juiste kampeerplek genavigeerd; slagbomen openen automatisch door middel van kentekenregistratie en bij aankomst kan het opbouwen van de (voor)tent direct beginnen.Tevens zijn alle verhuuraccommodaties, hotelkamers en het privé sanitair voorzien van elektrische deursloten, die via de app te openen zijn" aldus Tom Ruijtenberg | Mede-eigenaar Strandpark De Zeeuwse Kust (Bron: Recreatief Totaal).

Meer weten?

Wil jij meer informatie over de voordelen die de LeisureConnect App jouw recreatiebedrijf kan opleveren? Neem dan contact op met onze specialisten!

Neem contact op

Meer over onze reserveringssystemen

Wij bieden reserveringssystemen voor zowel grote als kleine recreatiebedrijven. Met zowel Stratech-RCS als Stratech Booking realiseer je een hogere bezetting, meer omzet en word je ontzorgd, zodat je meer tijd en aandacht kunt besteden aan je gasten. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw recreatiebedrijf?

Meer informatie
#