icon
Logo

Markttrends: consumentengedrag in de reis- en recreatiebranche

15 april 2021

Door de Corona crisis en de veranderende houding van de consument tegenover reizen, zien we grote verschillen in het gedrag met voorgaande jaren.

Onze (online) marketingpartner RED Online Marketing geeft je met hun nieuwe drie-delige blogserie Markttrends inzicht in het consumentengedrag in de reis- en recreatiebranche.

Blog 1 | Markttrends voor binnenlandse recreatie en toerisme

Wat zijn volgens RED Online Marketing de belangrijkste markttrends voor binnenlandse recreatie en toerisme in het eerste kwartaal van 2021?

Samenvatting:

  • Last-minute beslissingen en veel vraag in Q1 
  • Impact van directe dagrecreatie
  • Spreiden van bezoek en verblijf op drukke plekken
  • Vraag naar hotels trekt langzaam aan bij consument
  • Extra vraag sinds begin maart, terwijl vorig jaar de vraag inzakte
  • Blijvend stijgende vraag zomervakantie in eigen land
  • Vraag uit buurlanden stijgt
  • Bijzondere ervaringen blijven een drijfveer voor recreatie
  • Kustregio’s in trek, meer dan de bossen

Lees hier het volledige blog.

Blog 2 | Markttrends voor de reiswereld

Wat zijn de belangrijkste markttrends voor de reiswereld in het eerste kwartaal van dit jaar?

Samenvatting:

  • Stijging van sentiment voor Europese bestemmingen
  • Vraag en boekingen naar autovakantie bestemmingen stijgen
  • Wat we kunnen leren van UK , België en Duitsland
  • Bereid je voor op een korte tijd van oriëntatie tot boeken
  • Wat kan er al wel?
  • Specialisten profiteren van specialisme
  • Wintersport seizoen 2021/2022 
  • Reizen buiten Europa en de ABC-eilanden
  • Verwachting stijgende advertentiekosten als de markt aantrekt

Lees hier het volledige blog.

Blog 3 | Markttrends voor toerisme in onze buurlanden Duitsland, Frankrijk en Belgiƫ

Wat zijn op dit moment de belangrijkste markttrends voor toerisme in onze buurlanden Duitsland, Frankrijk en België? 

Samenvatting:

  • Steeds meer Duitsers boeken vakanties online 
  • Informatie over corona maatregelen blijft belangrijk in keuzeproces voor internationale gasten
  • Verhoogde informatiebehoefte nodig voor Duitsers
  • Flexibel boeken belangrijker dan ooit
  • Last-minute beslissingen
  • Geen verandering in wensen en behoeftes
  • Korte vakanties gaan in toekomst toenemen
  • Verandering in doelgroep structuur tot 2030
  • Duurzaam reizen – trend of one hit wonder?
  • Wanneer verwacht Duitsland back-on-track te zijn?
  • Bijzonderheden in Frankrijk en België

Lees hier het volledige blog.

Meer weten?

Wil je meer weten over de belangrijkste markttrends en hoe jij hier met je recreatiebedrijf op in kunt spelen? Neem dan contact met ons op!

Neem contact op

Meer over onze reserveringssystemen

Wij bieden reserveringssystemen voor zowel grote als kleine recreatiebedrijven. Met zowel Stratech-RCS als Stratech Booking realiseer je een hogere bezetting, meer omzet en word je ontzorgd, zodat je meer tijd en aandacht kunt besteden aan je gasten. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw recreatiebedrijf?

Meer informatie
#