icon
Logo

Boekingsblog: veranderend boekingsgedrag in de reis- en recreatiebranche

24 februari 2021

Door de Corona crisis en de veranderende houding van de consument tegenover reizen, zien we grote verschillen in het zoek- en boekgedrag met voorgaande jaren.

Onze (online) marketingpartner RED Online Marketing deelt in hun nieuwe blogserie Boekingsblog informatie over het veranderende boekingsgedrag dat zij zien in de reis- en recreatiebranche. 

Blog 1 | Stijgende boekingswaarde voor recreatie in Nederland

Welke veranderingen ziet RED Online Marketing in de boekingswaarde van het organische verkeer voor recreatiebedrijven in Nederland en hoe kan je daar op inspelen?

Samenvatting:

  • Gemiddelde boekingswaarde in januari 2021 flink gestegen in vergelijking met januari 2020
  • Gasten boeken in eigen land
  • Minder internationale boekingen, bijvoorbeeld uit België of Duitsland voor Nederlandse vakantieparken
  • Veel last minute zoek & boek gedrag
  • Stijgend gemiddeld boekingsbedrag, onder andere door boekingen voor de zomer
  • Deze stijging is niet te zien bij hotels

Lees hier het volledige blog.

Blog 2 | Consument wil op vakantie maar boekt nog niet

De consument die op vakantie naar het buitenland wil boekt nog niet. Hoe haal je hier toch waarde uit? 

Samenvatting:

  • De reisintentie naar het buitenland blijft stijgen
  • Intentie om te boeken blijft uit
  • Consumenten zoeken veiligheid in annuleringsvoorwaarden, maar ook in bestemming
  • Autovakanties en makkelijk bereikbare zonvakanties worden naar verwachting vanaf april weer geboekt
  • Tijd periode van oriëntatie tot boeken is veel korter geworden
  • Houd er rekening mee dat investeringen zich pas later uitbetalen
  • Begin bij adverteren in zoekmachines, als je merkt dat er tractie is

Lees hier het volledige blog.

Blog 3 | Bestemmingen wees alert. Zaai nu, oogst later!

Hoe haal je als bestemming NU het meeste uit je online marketing?

Samenvatting:

  • Begin nu met adverteren en zorg dat je de oriënterende bezoeker aantrekt
  • Binnenland: voorkeur voor natuur
  • Buitenland: zorg voor flexibele annuleringsvoorwaarden
  • Kansen voor autovakanties
  • Zorg voor engagement via social kanalen, offline publicaties en e-mailmarketing

Lees hier het volledige blog.

Blog 4 | Oriƫntatie en sales voor dagattracties volledig stil. Nu binden!

Hoe ga je als dagattractie om met het volledig stilvallen van de sales en oriëntatie? 

Samenvatting:

  • Momenteel weinig oriëntatie en geen ticket sales
  • Niet aan te raden om te gaan adverteren
  • Focus op klantenbinding met creatieve mails en social media inzet
  • Focus op de lange termijn door te kijken naar SEO

Lees hier het volledige blog.

Meer weten?

Wil je meer weten over het veranderende boekingsgedrag en hoe jij hierop kunt inspelen? Neem dan contact met ons op!

Neem contact op

Meer over onze reserveringssystemen

Wij bieden reserveringssystemen voor zowel grote als kleine recreatiebedrijven. Met zowel Stratech-RCS als Stratech Booking realiseer je een hogere bezetting, meer omzet en word je ontzorgd, zodat je meer tijd en aandacht kunt besteden aan je gasten. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw recreatiebedrijf?

Meer informatie
#