icon
Logo

[Whitepaper] Dynamic pricing in de recreatiebranche

Als recreatieondernemer weet je als geen ander dat invloeden van buitenaf een behoorlijk effect kunnen hebben op het boekingsgedrag van de gast. Niet door enkel vrije- en feestdagen, het weer of lokale evenementen, maar ook door een onvoorspelbare pandemie als corona is het doorvoeren van prijsaanpassingen noodzakelijk voor het behalen van een zo hoog mogelijke omzet uit je bestaande aanbod, oftewel: dynamic pricing.

Dynamic pricing is een fenomeen dat al jaren – met veel succes - ingezet wordt in de travel branche. Voor de meeste Nederlandse recreatieondernemers is dynamic pricing echter nog onbekend terrein. Zonde, want vooral nu de vraag naar vakanties in eigen land ontzettend groot is, is dit hét moment om meer omzet uit je aanbod te halen. De ijssalon gooit zijn ijsjes immers ook niet in de uitverkoop als het morgen 30 graden wordt.

Maar wat is dynamic pricing eigenlijk precies? En hoe kunnen we dit principe doorvertalen naar de recreatiebranche? In onze whitepaper leggen we je kort de achtergrond van dynamic pricing uit en geven we je concrete handvatten voor hoe jij als recreatieondernemer hier de vruchten van kunt plukken.

Download de GRATIS whitepaper en laat je inspireren

Lees alles over de achtergrond van dynamic pricing en gebruik de concrete en praktische handvatten om zelf aan de slag te gaan met een flexibel prijsbeleid.

Download

Meer over Stratech Pricing

Wil jij ook inzicht in het het zoek- en boekgedrag van de gast en vervolgens snel en eenvoudig prijsaanpassingen doorvoeren op basis van de veranderende vraag en prestaties van jouw aanbod, zodat je meer omzet kunt genereren? Dat kan met onze module Stratech Pricing. Bekijk de mogelijkheden voor jouw recreatiebedrijf!

Meer informatie
#