icon
Logo

Stratech-RCS Enterprise is 'solid as a rock'!

27 september 2018

Een uniek recreatiebedrijf met state-of-the-art accommodaties op toplocaties; dat is wat Qurios Holiday Retreats kenmerkt.

Al sinds 2015 helpt Stratech Qurios succesvol te ondernemen en maakt zij naar volle tevredenheid gebruik van onze softwareoplossingen Stratech-RCS Enterprise, Stratech Insight en Stratech Campaign.

Julliette van Haaster, Managing Director bij Qurios, vertelt graag over de filosofie van Qurios en hoe Stratech perfect binnen dit plaatje past.

Qurios Holiday Retreats

Bij Qurios staat het 'ontzorgen' van de gast centraal. Dit is dan ook de reden dat gasten op hun vier toplocaties Qurios Egmond aan Zee, Qurios Bloemendaal aan Zee, Qurios Ameland en Qurios Zandvoort aan Zee (Zomer 2019) kunnen genieten van een hoog serviceniveau. De slogan 'Share the simple things in life' benadrukt dat Qurios wil dat gasten weer gaan genieten van de kleine dingen in het leven die eigenlijk het allerbelangrijkst zijn.

Ondanks het feit dat Qurios één concept hanteert, heeft elk park haar eigen identiteit en is geënt op de locatie waar het zich bevindt. Dit wordt niet alleen doorgevoerd in de conceptontwikkeling maar ook in de operatie, tot in de kleinste details. Juliette: 'We zijn echt bezig met het bouwen van Qurios als merk. Dit merk moet overal herkenbaar zijn, ook al kunnen onze locaties onderling enorm afwijken'.

Filosofie

De filosofie van Qurios is gebaseerd op vier pijlers: LESS. Bij de gehele conceptontwikkeling spelen de lokale bevolking, producten en omgeving waar het park zich bevindt een belangrijke rol (Lokaal). Daarnaast wil Qurios haar gasten de wereld laten ervaren die ze door alle drukte en hectiek vaak niet zien (Experience) waarbij het verrassen van de gast een belangrijke rol speelt (Surprise). Door het delen van al deze gevoelens, ervaringen en emoties (Share) wordt alles mooier waardoor de gast terug zal denken aan een geweldig verblijf.

Qurios Bloemendaal

 

'Stratech is de backbone van Qurios en solid as a rock!'

Na een overwogen pakketselectie heeft Qurios in 2015 de keuze gemaakt voor de reserveringssoftware van Stratech: 'Door de naam en ruime ervaring van Stratech binnen de recreatiemarkt was het vrij snel duidelijk dat we voor Stratech zouden kiezen', aldus Juliette.

Er wordt door veel gebruikers tegelijkertijd gewerkt in de software, waarbij het volgens Juliette belangrijk is dat iedereen altijd overal toegang heeft tot het reserveringssysteem en dat deze betrouwbaar is: 'Zowel de receptie, als het hoofdkantoor, de boekhouder en overige medewerkers op kantoor maken continu gebruik van de software. Stratech is echt de backbone van onze organisatie, iedereen werkt ermee'. 

De betrouwbaarheid van Stratech wordt dan ook als een groot pluspunt gezien: 'Stratech is echt solid as a rock! Het is een super betrouwbaar systeem, dat doet wat het moet doen. Stratech is snel en ik vind het erg positief dat het boekingsproces zo vloeiend verloopt; van het moment dat een reservering wordt gemaakt tot afhandeling inclusief alle mutaties, alles werkt gewoon goed. Door de correcte registratie kan iedereen zo inspringen op een reservering. Daarbij komt dat Stratech er nog nooit heeft uitgelegen dus het is echt heel betrouwbaar, aldus Juliette.

'Het is fantastisch dat Stratech Insight en Stratech Campaign er zijn'

De koppelingen met toonaangevende partners binnen de recreatiemarkt, evenals de innovaties die Stratech realiseert, zorgen voor een totaaloplossing voor Qurios: 'De koppelingen die Stratech heeft met partners als Libelnet, Keyplan en ICY zijn erg positief. Hele goede innovatieve stappen zijn Stratech Insight en Stratech Campaign, het is fantastisch dat we over deze oplossingen kunnen beschikken. Met name Stratech Insight gebruik ik heel erg veel, dit is echt super goed. Het bevat snelle en visueel sterke dashboards en rapportages, van waaruit ik rechtstreeks rapporteer aan de aandeelhouders. Door de toevoeging van de Benchmark heb je inzichtelijk hoe je presteert ten opzichte van de markt en dat is natuurlijk super relevant. Een wens van mij binnen Insight is de year-to-date vergelijking op bezettings- en reserveringsniveau, in plaats van op omzetniveau. Deze toevoeging zou voor mij erg waardevol zijn'.

Op de vraag of Juliette al concrete acties heeft ondernomen op basis van deze data kan ze kort zijn: 'De management statistieken in het hoofddashboard geven continu aanleiding tot actie. Wat blijft achter en waarom? Doordat je kunt inzoomen op elk detail, kun je hier heel snel op sturen. Het geeft je daarnaast een goede indicatie ten opzichte van de markt waar je concreet naar kunt handelen'.

Binnen Qurios wordt al gebruik gemaakt van Stratech Campaign. In de toekomst willen ze dit nog verder uitbreiden: 'We willen Campaign veel meer gaan gebruiken dan dat we nu doen; we gebruiken het nu puur voor het betaalproces, dat nu geautomatiseerd is, de bootherinnering voor Ameland een dag na boeken en de welkomstmail die iedereen op alle parken een week voor aankomst krijgt. Deze e-mails zitten gewoon superstrak en supergoed in elkaar. We willen in de toekomst echter ook reserveringen gaan bevestigen vanuit Campaign en commerciële mailingen gaan doen'.

Een ander sterk punt van ons reserveringssysteem is volgens Juliette de eigenarenafrekening: 'Wat ik ook heel erg goed vind aan Stratech is de eigenarenafrekening. Deze afrekening zit complex in elkaar, ik kan me niet voorstellen dat een andere partij zegt dit ook zomaar te kunnen; je hebt onder andere te maken met verschillende eigenaren, verschillende soorten afdrachten, boekingen binnen en buiten pool en met verschillende reserveringsstatussen en categorieën. Het is een klus geweest deze inrichting in Stratech goed te krijgen maar dat loopt nu goed!'.

 

Qurios en de toekomst..

Juliette heeft met Qurios grootse toekomstplannen: 'Allereerst wil ik in de toekomst nog meer vakantieparken openen, het merk Qurios nog sterker maken en daarnaast een goed loyaliteitsprogramma opzetten. Ook willen we uitbreiden naar het buitenland en uitbreiden qua labels, we staan nu echt nog maar aan het begin! Qua droom zijn er op de parken nog vier dingen die ik heel graag zou willen realiseren: kentekenregistratie, opening van deursloten met je mobiel, alles betalen op rekening met je RSV chip en een 24/7 WhatsApp service op de parken'.

... Stratech in deze toekomst

'Ik vind (snelle) communicatie het allerbelangrijkste. De samenwerking met Stratech is prima, er zitten goede mensen bij Stratech die het pakket van A tot Z kennen maar niet onbelangrijk ook ons goed kennen. Ik heb bij Stratech ook echt geen enkele twijfel over de kennis en kunde die in huis is. Soms wel bij de snelheid van dingen ontwikkelen, maar dat is wel begrijpelijk. En het feit dat jullie eens in de zoveel tijd bij ons op locatie zijn en we over de markt praten; dat is ook heel erg belangrijk, dat je weet wat er speelt. Gewoon in de markt aanwezig zijn en erop zitten, en dan ben je denk ik een hele goede partner', aldus Juliette. Wij zien de toekomst dan ook rooskleurig tegemoet!

Meer weten?

Wilt u weten welke voordelen ons reserveringssysteem u kan bieden? Onze Account Manager vertelt u hier graag meer over!

Neem contact op

Ons reserveringssysteem

Stratech-RCS is een innovatieve en gebruiksvriendelijke softwareoplossing die u als recreatieondernemer helpt ondernemen waardoor u meer tijd voor meer gasten overhoudt. Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw recreatiebedrijf?

Reserveringssysteem Stratech-RCS
#