icon
Logo

Compleet reserveringssysteem voor Strandpark De Zeeuwse Kust

29 januari 2018

Strandpark De Zeeuwse Kust werkt al meer dan 10 jaar naar volle tevredenheid met ons reserveringssysteem.

Marc Ruijtenberg en Anita Wiskow, respectievelijk eigenaar en receptie- medewerkster van het strandpark, delen graag hun gebruikerservaringen en hun toekomstvisie.

Strandpark De Zeeuwse Kust

Het is inmiddels bijna 12 jaar geleden dat de schop in de oorspronkelijke landbouwgrond ging en Strandpark De Zeeuwse Kust haar bestaan vond. Wat begon met enkel kampeerplaatsen met een toiletgebouw en kantoorunit, is uitgegroeid tot een prachtig en omvangrijk strandpark: "Mijn ouders hadden een camping aan de andere kant van Renesse. Dit is in 2000 natuurgebied geworden, waarvoor we een 'compensatielocatie' hebben gekregen. Nadat de gemeente haar bestemmingsplan heeft gewijzigd, zijn we in 2006 van start gegaan. Na de aanleg van de kampeerplaatsen hebben we eind 2007 de eerste chalets gebouwd en zijn we begonnen met de bouw van het complex waarin onder andere de receptie en het restaurant te vinden zijn. Door de jaren heen zijn hier strandhuisjes, glampingtenten, camperplaatsen, een hotel en appartementen aan de overkant van de weg bij gekomen", aldus Marc Ruijtenberg. 

Belangrijk aan een reserveringssysteem

Wat is voor Strandpark De Zeeuwse Kust belangrijk aan een leverancier en reserveringssysteem? Marc en Anita lichten toe: "We zijn actief in de verblijfsrecreatie, waar de bedrijvigheid 24/7 en vooral in de weekenden of vakanties plaatsvindt. Je mag verwachten dat leveranciers dan bereikbaar zijn, je wordt geholpen op de momenten dat je dat wilt en nodig hebt. Het systeem zelf moet vooral stabiel en gebruiksvriendelijk zijn, met de tijd meegaan en worden doorontwikkeld."

Super samenwerking tijdens implementatie

Strandpark De Zeeuwse Kust heeft in 2016 de overstap gemaakt van Stratech-RCS Standaard naar Stratech-RCS Enterprise. Anita Wiskow: "In Stratech-RCS Standaard ontbraken voor ons enkele functionaliteiten, zoals de eigenaren module en koppeling met touroperators. Ook de gebruikersprofielen - waarmee we gebruikers verschillende rechten kunnen geven - en de vereenvoudiging van prijsinrichting hebben ervoor gezorgd dat we zijn overgestapt. Dit gaat nu allemaal een stuk makkelijker."

De implementatie van Stratech-RCS Enterprise verliep naar wens: "De implementatie ging eigenlijk erg soepel. Ik vond het heel fijn iemand van jullie op locatie te hebben, dit werkt veel sneller en prettiger. Daarbij is het ook belangrijk wie je dan naast je hebt en hoe je samenwerkt. Dat ging bij ons echt super! Je kijkt ergens samen naar, het wordt uitgelegd en dan ga je er zelf mee aan de slag. Dat heeft bij ons heel prettig gewerkt", aldus Anita.

Het werken met Stratech-RCS Enterprise…

"…is heel prettig. Afhankelijk van het seizoen, werken er dagelijks 4 tot 8 mensen met Stratech-RCS Enterprise. Iedereen die hier zit, ook nieuwe krachten die achter de receptiebalie komen en moeten worden ingewerkt, weet binnen een paar minuten hoe ze een boeking moeten maken. Het is een standaard reserveringssysteem waar je makkelijk mee kunt werken, het is erg gebruiksvriendelijk. Wat heel handig is, is dat er veel documenten standaard instaan. Daarnaast werken we nu met iDeal betalen, dit werkt echt wel super. Je merkt dat gasten die een online boeking maken veelal de eerste aanbetaling gelijk doen, het is dan ook goed dat we dit faciliteren", aldus Anita.

Beter inzicht met Stratech Insight

Strandpark De Zeeuwse Kust maakt ook gebruik van Stratech Insight. Met behulp van deze functionaliteit heeft de recreatieondernemer altijd en overal inzicht in actuele managementinformatie: "Ik kijk eens in de twee weken in Stratech Insight naar hoe het gaat en welke accommodatie eventueel iets minder loopt. Waarom ik er niet dagelijks naar kijk? Eigenlijk omdat het op ons park meer dan prima gaat, ik besef me dat we vanuit dat oogpunt in een luxepositie zitten. Ik kan me voorstellen dat wanneer het in een periode wat minder gaat, je in Insight heel eenvoudig kunt zien waar het daadwerkelijk mis gaat zodat je actie kunt ondernemen. Ik heb niet zo veel weken dat de bezetting te laag is, dus de prijzen verlagen voor een week dat het minder loopt hoeft bij mij niet. Zo lang ik in Insight zie dat alles goed gaat, vind ik het wel goed!

Wat ik vooral leuk vind aan Insight is dat ik periodes met elkaar kan vergelijken. Bijvoorbeeld om te kijken hoe Pasen dit jaar liep in vergelijking met Pasen vorig jaar. Dat ik achteraf een beeld kan vormen van de drukte op het park", aldus Marc.

Stratech is compleet

Marc: "Met de aanvulling van Stratech Insight en Stratech Campaign is Stratech voor nu compleet. Als je bedrijf wat minder loopt is Insight heel erg handig om te zien waar het mis gaat en waar het beter moet. Campaign maakt een heleboel andere dingen natuurlijk heel makkelijk zoals het versturen van mailingen. Denk dat het heel positief is dat deze functionaliteiten er zijn en dat je deze zo kunt gebruiken. Dan heb je het meeste wel, ik kan zo niet iets noemen dat niet in het systeem zit". Anita vult aan: "Ik merk wel dat wanneer er dingen zijn die je graag in het reserveringsssysteem wilt hebben die er nu nog niet inzitten, Stratech wel zo ver gaat om te kijken of we het geregeld kunnen krijgen. Dit vind ik echt een voordeel".

Wensen voor de toekomst

Dynamic pricing en het automatisch terug kunnen betalen van de borg staat nog op de wensenlijst van Marc en Anita: "Stratech is een compleet reserveringssysteem, we hebben uiteraard wel wensen. Eén daarvan is het automatiseren van het terugbetalen van de borg. Hiermee zijn we al wel bezig met jullie Consultant; hij adviseert ons in hoe dingen anders kunnen, wat we kunnen vergemakkelijken. Dynamic pricing is ook gewenst, maar tegelijkertijd ook wel een lastige. Ik wil dat wanneer er geen bezetting is voor een accommodatie in een bepaalde tijd, mensen 80% van de oorspronkelijke prijs moeten betalen en op het moment dat 80% van de accommodaties gevuld is de gasten automatisch 110% gaan betalen. Nu moet het handmatig".   

De toekomst van Strandpark De Zeeuwse Kust

Hoe ziet de toekomst er uit? Marc: "Het is erg belangrijk dat je blijft aansluiten op de wensen van de gast en ervoor zorgt dat je bedrijf up-to-date is. Daarnaast is sfeerbeleving erg belangrijk. Ik wil dat wanneer een gast geblinddoekt wordt afgezet op ons strandpark en de ogen mag openen zegt: 'Ik weet niet waar ik ben, maar ik moet wel dichtbij het strand zijn'. Ons park moet deze beleving uitstralen en we doen er ook veel aan om dit te realiseren. We hebben ongelooflijk veel geld uitgegeven aan de infrastructuur; we hebben bijvoorbeeld gele klinkers op de straat en hebben duintjes aangelegd, Mensen vinden het leuk om tussen het helmgras te staan, en rijen paaltjes en een boei onderweg tegen te komen. We hebben in het begin gezegd, onze gebouwen moeten de uitstraling van een Zeeuwse boerderij hebben: zwart met witte kozijnen en een rood dak. Daarnaast geen kunststof speeltoestellen in veel kleuren, maar houten toestellen met RVS glijbanen. Zo gezegd, zo gedaan. Het feit dat alle elementen dezelfde sfeer uitademen en op elkaar aansluiten is voor ons erg belangrijk en dit blijven we doen!"

Meer weten?

Wilt u weten welke voordelen ons reserveringssysteem u kan bieden? Onze Account Manager vertelt u hier graag meer over!

Neem contact op

Ons reserveringssysteem

Stratech-RCS is een innovatieve en gebruiksvriendelijke softwareoplossing die u als recreatieondernemer helpt ondernemen waardoor u meer tijd voor meer gasten overhoudt. Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw recreatiebedrijf?

Reserveringssysteem Stratech-RCS
#