icon
Logo

Recreatiepark De Leistert stijgt boven zichzelf uit dankzij Stratech

23 november 2021

Bij de aanschaf van een nieuw reserveringssysteem was de belangrijkste eis dat het kernproces van Recreatiepark De Leistert - het maken van een reservering - zo goed mogelijk moest kunnen worden uitgevoerd. Vanuit die gedachte hebben Angelique Joosten (Manager Marketing & Sales) en haar collega's jaren geleden dan ook de keuze gemaakt voor Stratech-RCS Enterprise: het hart van hun organisatie. 

Wil je weten waarom Recreatiepark De Leistert al jaren naar volle tevredenheid werkt met Stratech-RCS Enterprise? Bekijk dan onderstaande video. Liever de highlights bekijken? Lees dan verder onder de video.

Groei en tijdsbesparing dankzij Stratech

Stratech heeft De Leistert erg veel gebracht volgens Angelique: "Dankzij Stratech zijn we gegroeid in de manier waarop we marketing bedrijven. Het heeft ons tijd bespaard in het proces van reserveren, bevestigen en het contact onderhouden met de gasten. En dan heb ik het nog niet eens over de aparte toevoegingen die Stratech de afgelopen jaren heeft gedaan, zoals Stratech Campaign en Stratech Pricing. Dit heeft alleen nog maar meer omzet, betere marketing en tijdsbesparing opgeleverd."

Een betrouwbaar softwarepakket dat voorop loopt qua techniek

De stabiele en betrouwbare basis van Stratech-RCS Enterprise zorgt er in de eerste plaats voor dat Angelique en haar collega's blij zijn met Stratech. "Eén van de grootste voordelen van Stratech is dat ze standaard software leveren. Onze medewerkers kunnen zich het systeem heel snel eigen maken. Het inrichten van rollen en rechten geeft ons de zekerheid dat mensen niet kunnen knutselen aan dingen waar ze niet bij mogen komen. Zo hebben we onze kernprocessen op een hele goede en eenvoudige manier kunnen inrichten."

Vooral de marketingafdeling is daarbij bijzonder enthousiast over de aanvullende mogelijkheden die ons reserveringssysteem ze biedt. "Juist door de uitbreidingen met aparte modules die Stratech in de afgelopen jaren heeft toegevoegd, zoals Stratech Campaign en Stratech Pricing, lopen ze wat mij betreft voorop qua techniek. Daarnaast is het een heel gedegen softwarepakket dat er in onze bevindingen nooit uit ligt, wat zelden problemen oplevert en doet waar het voor gemaakt is", aldus Angelique.

De samenwerking met Stratech maakt dat wij boven onszelf uitstijgen

Angelique kan zich goed vinden in onze visie dat we samen met onze klanten kunnen zorgen voor de mooiste oplossingen en het beste resultaat. Zo vertelt ze: "De samenwerking met Stratech ervaren wij als zeer prettig en goed, al vanaf het begin. Het implementatietraject is goed en soepel verlopen. Sinds we 1,5 jaar geleden verbonden zijn aan onze vaste Recreatie Specialist Stein – wij noemen hem ook wel onze wizkid – zorgt hij ervoor dat al onze vragen door middel van slimme oplossingen worden ingevuld. En dat maakt dat wij boven onszelf uitstijgen. Samen komen we op die manier tot hele mooie dingen."

Uitbreiding marketingcampagnes met Stratech Campaign

De marketingafdeling van De Leistert werkt al een tijdje met Stratech Campaign om haar marketingactiviteiten naar een hoger niveau te tillen. Ze zijn simpel begonnen, maar zijn hun campagnes steeds verder aan het uitbreiden. Angelique: "We zijn begonnen met het uitvoeren van de standaard campagnes, zowel voor niet-commerciële mailings als betaalherinneringen en bevestigingen, maar ook voor commerciële mailings. Dit laatste zijn we nu steeds meer aan het uitbreiden. We kregen de behoefte aan een eigen look & feel in onze mailings, en we wilden ook steeds meer e-mails bouwen op basis van commercie, voorpret en beleving. In overleg met Stratech en Team ITG hebben we daarvoor eigen designs laten maken die op dit moment uitgerold en gebouwd worden. Ook zijn we onlangs begonnen met een sms-campagne waarbij we onze gasten de avond voordat hij vertrekt informeren over praktische zaken omtrent zijn vertrek. Hiermee willen we onder andere de schoonmaak wat gemakkelijker maken."

Ondanks corona een goed seizoen gedraaid dankzij Stratech Pricing

De Leistert is als één van onze eerste pilot-klanten vanaf het begin actief betrokken geweest bij de ontwikkeling van Stratech Pricing. De dynamic pricing module bleek voor het recreatiepark een waardevolle functionaliteit te zijn: "In het verleden konden we alleen een negatieve prijsimpuls geven, door middel van kortingen. Een positieve prijsimpuls was moeilijk en arbeidsintensief, omdat je prijsregels handmatig moest kopiëren en aanpassen. Ook konden we niet goed analyseren of de mogelijkheid tot het geven van positieve prijsimpulsen er überhaupt was. Stratech Pricing geeft ons uitstekende mogelijkheden om te analyseren of een positieve danwel negatieve prijsimpuls een goede keuze is op dat moment", vertelt Angelique. Daarnaast laat ze weten dat de nieuwe module de nodige omzet heeft opgeleverd. "Dit heeft ons sinds februari 2021 vele tienduizenden euro's aan extra omzet opgeleverd. Ik heb dan ook het gevoel dat we dankzij Stratech Pricing beter hebben gepresteerd in het afgelopen seizoen dan zonder Pricing. We konden op een hele goede manier reageren op de veranderende omstandigheden in het voorjaar en de boekingsimpulsen die dit op een gegeven moment met zich meebracht. Dit heeft ervoor gezorgd dat we de twee weken van de voorjaarsvakantie keurig hebben gedraaid voor hele goede tarieven, ondanks dat we midden in de coronacrisis zaten. Dat hadden we in eerdere jaren echt niet voor elkaar gekregen."

De uitgebreide analysemogelijkheden ervaart Angelique als één van de sterkste voordelen van Stratech Pricing. "We kunnen nu per type analyseren hoe de bezettingsontwikkeling loopt, of dat hetzelfde verloopt als vorig jaar, lopen we achter of lopen we voor? Deze analysemogelijkheden zijn zo sterk uitgebreid, daar zijn we erg blij mee. " Daarnaast is het snel kunnen doorvoeren van prijsaanpassingen een pluspunt. "Het doen van prijsaanpassingen was voorheen erg bewerkelijk. Als we dit voor ieder objecttype zouden willen doen zou dit bijna een dagtaak zijn. Met de Excel die Stratech Pricing genereert heb je heel snel positieve danwel negatieve prijsaanpassingen gemaakt. De tijdswinst die daarbij optreedt is behoorlijk fors."

Over Recreatiepark De Leistert

Recreatiepark De Leistert is een groot recreatiepark met een gedeelte bungalows en een gedeelte camping. Het park is ongeveer 100 hectare groot en biedt ruimte aan ongeveer 6.500 gasten. Het park heeft de ambitie om één van de beste recreatieparken van Nederland te worden/blijven. Stratech kan hier wat Angelique betreft uitstekend bij helpen door met slimme en innovatieve oplossingen te blijven komen, zodat zij hun marketing en customer journey nóg beter kunnen uitrollen.

Ontdek de voordelen!

Wil je weten welke voordelen ons reserveringssysteem jou kan bieden? Business Manager Mark Gerrits vertelt je hier graag meer over!

Neem contact op

Ons reserveringssysteem

Stratech-RCS is een innovatieve en gebruiksvriendelijke softwareoplossing die jou als recreatieondernemer helpt ondernemen waardoor je meer tijd voor meer gasten overhoudt. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw recreatiebedrijf?

Reserveringssysteem Stratech-RCS
#