Exportdocumenten online afhandelen bij de KvK - Stratech Shipment

Nedap4

Exportdocumenten als een Certificaat van Oorsprong, EUR-1, EUR-MED, legalisaties en certificeringen razendsnel opmaken, digitaal aanvragen bij de Kamer van Koophandel en na goedkeuring bij u op locatie printen.

Stratech Shipment is dé perfecte oplossing voor het eenvoudig online afhandelen van al uw exportdocumenten. U heeft geen training of IT-kennis om te kunnen werken met deze gebruiksvriendelijke software.

Exportdocumenten snel online aanvragen bij de KvK

Exportdocumenten digitaal aanvragen bij de Kamer van Koophandel doet u snel en eenvoudig met behulp van Stratech Shipment. Stapsgewijs doorloopt u alle noodzakelijke acties voor het correct opmaken en afhandelen van uw documenten. 

Na het insturen van uw exportdocumenten ontvangt u al binnen 30 min á 1 uur (max. 4 uur) een reactie van de Kamer van Koophandel. Als uw aanvraag is goedgekeurd door de Kamer van Koophandel dan kunt u deze direct afdrukken bij u op locatie.

Bespaar tijd en geld op uw exportdocumenten

De stempel en handtekening van de Kamer van Koophandel wordt bij het afdrukken op uw exportdocument gezet. Bij het printen maakt u gebruik van blanco certificaten. Legalisaties (bijv. facturen) drukt u af op bedrijfseigen papier/blanco A4.

Wanneer u gebruik maakt van de digitale afgifte van exportdocumenten krijgt u van de Kamer van Koophandel korting op de legeskosten. Op elk Certificaat van Oorsprong (CvO), EUR.1 en EUR-MED bespaart u € 5,50 en op elke legalisatie € 2,00.

 

Intuïtieve en gebruikersvriendelijke software

Door het intuïtieve design van Stratech Shipment, vergelijkbare werking als uw smartphone of tablet, wordt het opmaken en verwerken van uw exportdocumenten kinderlijk eenvoudig. Geen overvolle overzichten, maar één overzichtelijk startscherm.

Stapsgewijs doorloopt u alle noodzakelijke acties voor correct afhandelen van uw documenten die horen bij de zending. U heeft dus geen training of IT-kennis nodig om te kunnen werken met deze softwareoplossing. Stratech Shipment helpt u bij de correcte invulling van uw exportdocumenten. 

Alle mogelijkheden van Stratech Shipment op een rij

Stratech Shipment is volledig webbased (SaaS) en kan dus eenvoudig vanaf elke plek met internet worden benaderd. Deze gebruikersvriendelijk softwareoplossing kunt u gebruiken op uw desktop, tablet of smartphone. Stratech Shipment is modulair opgebouwd. U bepaalt zelf welke functionaliteiten u wilt gebruiken. 

Met Stratech Shipment bieden wij naast de Kamer van Koophandel ook volledig ondersteuning voor Douane en transportdocumenten (CMR, ATR). Voor de digitale afgifte van exportdocumenten leveren wij standaard de volgende functionaliteiten:

  • Certificaat van Oorsprong, EUR.1 en EUR-MED
  • Legalisaties en certificeringen
  • Controle op KvK-facturen
  • Digitale dossiervorming 
  • Legalisaties bij ambassades en ministeries
  • XML-interface voor hergebruikt van data uit andere systemen (ERP. WMS)
  • Onbeperkt aantal gebruikersaccounts
  • Eén licentie is voor één of meerdere BV's te gebruiken
 

Prijsmodel van Stratech Shipment

Door het aantrekkelijke prijsmodel (pay-per-use) is Stratech Shipment geschikt voor elk bedrijf, ongeacht het aantal zendingen per jaar. Geen grote investering of overbodige kosten. Hierdoor heeft u Stratech Shipment zo terugverdiend. 

In Stratech Shipment kunt u kosteloos en onbeperkt gebruikersaccounts aanmaken. Uw medewerkers kunnen allemaal tegelijk werken met de software voor het verwerken van de exportzendingen. Neem contact op met Stratech voor een prijsopgave die aansluit op uw specifieke bedrijfssituatie.

  • Alles-in-één bundel
    U neemt bij Stratech één bundel af die past bij uw verbruik. Wanneer de ingekochte bundel bijna op is, dan kunt u eenvoudig via Stratech Shipment een nieuwe bestellen. Alle bundels zijn qua prijs gestaffeld. Hoe groter de bundel die u eenmalig afneemt, des te lager wordt de prijs per document.
     
    Uniek aan Stratech Shipment is dat de bundel voor alles kan worden gebruikt. Dit is ideaal als u naast de Kamer van Koophandel ook douaneaangiften en/of transportdocumenten wilt verwerken met Stratech Shipment. 
  • Dienstverlening
    Stratech neemt u het complete IT-beheer uit handen, waardoor u zich volledig kunt richten op het correct afhandelen van alle zendingen. U hoeft dus geen software (of updates) te installeren. Met Stratech Shipment gaat dit allemaal vanzelf.

    Daarnaast mag u als gebruiker van Stratech Shipment gratis gebruik maken van onze eigen servicedesk met gecertificeerde douanedeclaranten. Wij helpen uw organisatie door het geven advies, persoonlijke aandacht en delen van kennis.  
 

De aanvraagprocedure

Voordat u exportdocumenten digitaal kunt aanvragen bij de Kamer van Koophandel dient u de twee onderstaande stappen te doorlopen, te weten:

  • Stap 1 - Aanvragen van Stratech Shipment
    Vul het bestelformulier in onze website (klik hier) om Stratech Shipment aan te vragen voor uw organisatie. Na het ontvangen van uw bestelling zal Stratech uw account activeren en u de benodigde informatie per e-mail toesturen. U hoeft niets te installeren, want onze softwareoplossing is volledig webbased (SaaS) en direct klaar voor gebruik. Bij Stratech wordt u dus volledig ontzorgd.  
     
  • Stap 2 - Digitale handtekening aanvragen bij QuoVadis
    Om exportdocumenten online te kunnen versturen naar de Kamer van Koophandel moet u in het bezit zijn van een digitale handtekening (softcertificaat). Dit softcertificaat kunt u tegen betaling aanvragen bij QuoVadis (klik hier). Een digitale handtekening kan alleen worden besteld op naam van de medewerker(s) die namens uw organisatie exportdocumenten mogen ondertekenen.
 

Stratech, dé kennispartner met veel ervaring in uw branche!

Stratech ontwikkelt sinds 1989 innovatieve software voor bedrijven die goederen importeren en/of exporteren. Ons team bestaat uit zo'n 60 enthousiaste medewerkers, allemaal professionals op hun vakgebied.

Wij hebben alle disciplines in huis om u volledig te kunnen ontzorgen. Denk hierbij aan: Servicedesk, Account Management, Consultancy, Product Management, R&D. Dagelijks maken ruim 1.700 bedrijven tevreden gebruik van onze softwareoplossingen.

  • Tyco Building Services Products BV - "Wij waren als Tyco aangenaam verrast door de snelheid, gebruiksvriendelijkheid en het gemak van Stratech Shipment. Ook het feit dat de software volledig online is werkt erg prettig. Wij kijken met belangstelling uit naar de (nieuwe) functionaliteiten waar Stratech nu aan werkt."
     
  • HP Valves BV - "Gebruiksvriendelijk, het online gemak en de moderne uitstraling maakt het dat wij als HP Valves enthousiast zijn over het gebruik van Stratech Shipment".
     
  • Nedap NV - "Stratech heeft haar zaken goed voor elkaar en de Kamer van Koophandel is ook erg positief over jullie".
 

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u enkele veelgestelde vragen met betrekking tot Stratech Shipment en de digitale afgifte van exportdocumenten. Staat uw vraag hierer niet tussen? Neemt u dan gerust contact op met één van onze specialisten. 

Welke soort printer kan ik het beste gebruiken?

  • De stempel van de KvK heeft standaard de kleur blauw. Het gebruik van een kleurprinter is wettelijk niet verplicht, maar wordt wel geadviseerd door de KvK. Daarnaast kan het praktisch zijn om bij het afdrukken van EUR-certificaten gebruik te maken van een dubbelzijdige printer. 

Worden exportdocumenten die digitaal zijn aangevraagd bij de KvK internationaal wel geaccepteerd?

  • Ja, de kwaliteit van digitale exportdocumenten is gelijk aan dat van een fysieke aangifte. Voor meer informatie over de internationale acceptatie van digitale exportdocumenten kunt u contact opnemen met de Kamer van Koophandel.

Wat zijn de systeemeisen voor Stratech Shipment?

  • Stratech Shipment is volledig web-based (SaaS). U heeft alleen een webbrowser nodig zoals Internet Explorer (minimaal versie 9), Google Chrome, Firefox of Safari. Daarnaast heeft u een internet verbinding nodig met minimaal 1 MB/s.

Hoe is de beveiliging geregeld van Stratech Shipment?

  • Stratech Shipment wordt beveiligd door middel van https (poort 443). Alle data die wordt verzonden met onze software is versleuteld. De servers waarop alle data is opgeslagen zijn zeer strikt beveiligd. Voor uitgebreide specificaties kunt u contact opnemen met Stratech. 

Bij welk bedrijf moet ik mijn digitale handtekening aanvragen?

  • Stratech Shipment werkt alleen in combinatie met een digitale handtekening (softcertificaat) van het bedrijf QuoVadis. Wij ondersteunen geen hard-tokens en/of certificaten van andere aanbieders. 

Kan één digitale handtekening gebruikt worden door meerdere personen binnen onze organisatie?

  • Nee, een digitale handtekening is organisatie- en persoonsgebonden. 

Kan één licentie gebruikt worden het opmaken en verwerken van exportdocumenten voor meerdere BV's?

  • Ja, één account voor Stratech Shipment kunt u inzetten voor één of meerdere BV's. Hierbij is het belangrijk om vroegtijdig na te denken over de impact op uw eigen boekhouding, want Stratech (en KvK) zien u als één aangever.  

Twee personen maken exportdocumenten op voor drie BV's, hoeveel digitale handtekeningen moeten wij aanschaffen?

  • Optie 1 - U kunt drie digitale handtekeningen per medewerker aanschaffen. Dit betekent dat u in deze situatie in totaal zes digitale handtekening nodig heeft.
  • Optie 2 - Door te werken met 'on behalf' kunt u de ene BV machtigen om voor de andere BV exportdocumenten op te maken. U heeft dan twee digitale handtekeningen nodig. 
  • Optie 3 - U heeft in deze situatie twee digitale handtekeningen op naam van de holding nodig. U kunt dan documenten opmaken voor alle onderliggende BV's. Let op, want uw medewerkers moeten dan wel tekenbevoegd zijn voor alle BV's en in de toekomst ontvangt u één verzamelfactuur van de KvK. 
 

Hier meer over weten?

Neem direct contact op met