Blog | Stratech

De professionele groei van Tiffany

Geschreven door HR-adviseur | Aug 5, 2024 8:52:07 AM

Maar laten we even teruggaan naar het begin van mijn werkende leventje, dat startte in de sales en klantenservice in België. Daar leerde ik niet alleen de kneepjes van het vak, ik ontmoette daar ook mijn partner. Hij verzorgde de ICT vanuit Nederland. De vonk sloeg over tijdens een bedrijfsweekend en een jaar van weekendbezoekjes, besloot ik mijn leven in België achter mij te laten en naar Nederland te verhuizen.

Na een korte periode nog voor mijn werkgever in Nederland te hebben gewerkt, besloot ik dat het tijd werd voor iets nieuws. Ik werd benaderd voor een Salesfunctie bij Stratech, maar mijn hart lag meer bij een directere ondersteuningsrol. Dit bleek een schot in de roos te zijn, en na een halve dag meelopen (die uitliep tot een hele dag), wist ik dat Stratech de plek was waar ik wilde zijn.

Als Medewerker Servicedesk ben ik vaak het eerste aanspreekpunt voor klanten die technische ondersteuning nodig hebben. Dit vereist niet alleen technische kennis, maar ook het vermogen om complexe vraagstukken eenvoudig uit te leggen. Dagelijks behandel ik tickets, help ik klanten via ons Freshservice klantenportaal en werk ik nauw samen met klanten en collega’s om de best mogelijke service te bieden. Het vereist analytisch denken – iets waarvan ik dacht dat ik het niet in me had – maar heb ik mij eigen gemaakt dankzij de steun en opleiding van mijn team.

De laatste jaren heb ik niet alleen professionele groei doorgemaakt; ook persoonlijk heb ik belangrijke stappen gezet. Na een periode van ziekte en zelfreflectie, ben ik zelfverzekerder en zelfstandiger geworden in mijn werk. Ik volg momenteel een thuiscursus om mijn vaardigheden verder te ontwikkelen, met name op gebied van softwareontwikkeling.

Ik werk zowel vanuit huis als op kantoor en afhankelijk van waar ik werk, plan in mijn taken in. Thuis werken biedt mij de ruimte om diepgaande analyses uit te voeren, terwijl ik op kantoor meer klantinteracties en team overleggen heb. In beide settings gebruik ik Freshservice als hoofdtool om efficiënt en effectief te werken.

Bij Stratech kan ik mijzelf zijn, wat enorm bijdraagt aan mijn werktevredenheid. Dit alles maakt dat ik elke dag met plezier naar mijn werk ga, wetende dat ik waarde toevoeg, zowel voor onze klanten als binnen ons team.

Mijn advies aan iedereen is om open te staan voor nieuwe mogelijkheden en niet bang zijn om buiten je comfortzone te treden. Je weet nooit waar een nieuwe uitdaging je kan brengen. Je kan meer dan je denkt.