Jurjen weet inmiddels dat zijn passie bij het consultancy-vak ligt. "Ik word gelukkig wanneer we onze klanten écht hebben geholpen met onze oplossingen."
Jurjen beschrijft zijn functie als Consultant als tweeledig. "Enerzijds zit ik natuurlijk veel bij klanten. Ik voer gesprekken met ze, luister naar hun wensen en behoeften en bedenk op welke manier onze softwareoplossing Stratech Shipment hun processen het best kan ondersteunen. Ik voer implementaties uit en adviseer onze klanten over hun werkprocessen." Aan de andere kant is er intern een belangrijke rol voor de Consultants weggelegd op het gebied van kennisdeling. "Ik doe bij klanten veel kennis op over de markt. Daarnaast houd ik me, als douanespecialist, veel bezig met alle ontwikkelingen die spelen op dat gebied. Door al deze kennis te delen met mijn collega's, kan ik persoonlijk een bijdrage leveren aan de verbetering van onze oplossingen en dienstverlening."
Vanaf het begin heeft Jurjen hoofdzakelijk voor de business unit Logistic gewerkt. "Deze markt ligt mij goed. Ik heb met name contact met logistieke afdelingen van organisaties. Dit zijn over het algemeen pragmatische mensen met een duidelijk doel voor ogen. Ik vind het prettig dat ik zo goed kan sparren met onze contactpersonen." Jurjen hecht waarde aan de belangrijke rol die onze software speelt voor de klant. "Onze oplossingen raken de kernprocessen van onze klanten. Het geeft me voldoening dat we met onze software op een belangrijk niveau waarde toevoegen."
"Sinds ik bij Stratech werk is er wel het één en ander gewijzigd qua structuur en werkwijze. De scheiding tussen business units was er al toen ik binnenkwam. Maar per unit zijn er Product Managers en Business Managers aangesteld, die zorgen voor de verbinding tussen productontwikkeling en de business." Jurjen vertelt over de groei die Stratech heeft doorgemaakt: "Met name qua professionaliteit. Zo is het projectmanagement verbeterd, werken we agile en ligt de focus veel meer op standaardisatie. Allemaal positieve veranderingen die nodig zijn om grip te houden in een groeiende organisatie."
Aan de andere kant ziet Jurjen ook aspecten die eigenlijk niet veranderd. "Voor mij als Consultant staat de klant nog steeds altijd centraal. Ik probeer elke klant zo goed mogelijk te helpen met onze software en dienstverlening." Ook in de organisatievoering zijn bepaalde zaken hetzelfde gebleven. "Wat Stratech altijd al uniek heeft gemaakt, en nog steeds, is dat we alles van A tot Z zelf in huis hebben. Van productontwikkeling tot aan marketing en sales; we doen alles zelf! Daarnaast vind ik het mooi dat er ondanks de groei, nog steeds een familiebedrijf-cultuur heerst. De directie is voor iedereen benaderbaar", aldus Jurjen.
Jurjen vindt het belangrijk om waarde te blijven toevoegen bij klanten. Stratech is een kennisintensief bedrijf en volgens hem ligt daar ook de toekomst. "Ik zou mijn adviesrol als Consultant graag nog breder willen trekken. Ik denk dat ik mijn specialistische douanekennis nog meer kan inzetten voor de verbetering van onze producten, maar ook om onze klanten nog beter te kunnen helpen. Ik wil dé kennispartner van onze klanten zijn!"