icon
Logo

Straytest: “CLIENT-import van Stratech boven verwachting”

In het kort:

Straytest Import - Export Services en Stratech hebben de pilot voor het automatiseren van het proces aangaande CLIENT-import Fytosanitair succesvol afgerond. De goede samenwerking en open communicatie tussen beide partijen heeft geleid tot een optimaal resultaat. De voordelen voor Straytest zijn:

  • structurele kostenverlaging;
  • flinke foutreductie;
  • aanzienlijke efficiencyverbetering;
  • en veel meer overzicht.

De samenwerking tussen Straytest en Stratech

Straytest Import - Export Services is gespecialiseerd in het verzorgen van douaneformaliteiten voor de import en export van groente en fruit. Dit bedrijf uit Barendrecht neemt alle logistieke activiteiten van haar klanten uit handen zodat zij hier geen omkijken naar hebben. Efficiency, leverbetrouwbaarheid en snelheid zijn voor Straytest en haar klanten essentieel. Om dit te waarborgen maakt Straytest sinds 2014 voor haar dienstverlening naar volle tevredenheid gebruik van de geïntegreerde totaaloplossing van Stratech. In deze software zijn de volgende functionaliteiten gecombineerd:

  • Douaneaangiften (Uitvoer, Invoer, Transit);
  • Portbase (Import, Export);
  • Exportdocumenten bij de KVK;
  • E-CertNL (AGF) van de NVWA;
  • CLIENT-import Fytosanitair is hier onlangs aan toegevoegd.

CLIENT-import als nieuwe functionaliteit ontwikkelen

Voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteit werkt Stratech altijd nauw samen met de markt. Toen Stratech op zoek was naar een bedrijf om de pilot voor CLIENT-import Fytosanitair mee uit te voeren, was Straytest een logische keuze. Zij wilden het proces rondom CLIENT-import al enige tijd graag optimaliseren. De CLIENT-import meldingen werden namelijk nog met andere software gedaan, wat door alle handmatige handelingen erg tijdrovend en foutgevoelig was. Daarnaast was het een losstaande applicatie, waardoor overzicht ontbrak.

Naast Straytest was ook de NVWA nauw betrokken bij deze pilot. Door de kennis en expertise van al deze partijen samen te brengen, kon Stratech een koppeling met CLIENT-import ontwikkelen die beter functioneert dan alles wat nu in de AGF-markt verkrijgbaar is. Ook heeft Stratech bij de ontwikkeling van deze nieuwe functionaliteit rekening gehouden met alle wijzigingen in CLIENT-import als gevolg van de koppeling met TRACES die de NVWA nu realiseert, lees hier verder. Hierdoor is Straytest voor de toekomst direct volledig ontzorgd.

Straytest: “De pilot met Stratech verliep boven verwachting”

Kevin van der Linden van Straytest: “De CLIENT-import functionaliteit van Stratech heeft voor ons veel toegevoegde waarde. Het aantal fouten in dit proces is flink gereduceerd, de tijdswinst is aanzienlijk en we hebben nu veel meer overzicht. We besparen al gauw 5 á 10 minuten per aangifte, wat resulteert voor ons in een totale besparing van 1.875 uur per jaar. De pilot is goed verlopen, hoewel er ook wel zaken zijn misgegaan. Maar daar is een pilot ook voor. Door een open communicatie en goede samenwerking heeft dit uiteindelijk geleidt tot nog meer verbeteringen op IT-vlak. Daarmee is de pilot met Stratech voor ons boven verwachting geweest.”

Meer weten over dit artikel?

Wilt u weten wat Stratech kan betekenen voor uw logistieke proces? Neem dan contact op met ons. Wij helpen u graag verder!

Neem contact op

Meer weten over Stratech?

Sinds 1989 is Stratech al de partner voor bedrijven die internationaal handel drijven. Met onze kennis en gebruiksvriendelijke software maken wij u werk makkelijker. Lees verder en ontdek de mogelijkheden voor uw logistieke zendingenproces.

Meer informatie
#