icon
Logo

Succesvolle pilot: CLIENT-import functionaliteit voor Straytest

Samen met Straytest Import & Export Services hebben we succesvol de pilot afgerond voor het automatiseren van CLIENT-import Fytosanitair meldingen. In deze case lees je hoe de betrokken samenwerking en open communicatie heeft geleid tot een optimaal resultaat.

Samenwerking: Straytest en Stratech

Straytest Import & Export Services is gespecialiseerd in het verzorgen van douaneformaliteiten voor de import en export van groente en fruit. Efficiëntie, leverbetrouwbaarheid en snelheid zijn voor Straytest en haar klanten van essentieel belang. Om al deze elementen te waarborgen heeft Straytest in 2014 gekozen voor Stratech-SPS.

CLIENT-import als nieuwe functionaliteit

In Stratech-SPS worden meerdere functionaliteiten gecombineerd, maar een koppeling met CLIENT-import ontbrak nog. Door de samenwerking met Straytest sloegen we twee vliegen in één klap. Straytest wilde het proces rondom CLIENT-import graag optimaliseren. De CLIENT-import meldingen werden namelijk nog met een ander softwarepakket gedaan. Hierdoor ontbrak het overzicht. Ook waren de handmatige handelingen erg tijdrovend én foutgevoelig. 

Samenwerken aan de beste functionaliteit

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit was nauw betrokken bij de pilot. Met de kennis en expertise van de partijen, ontwikkelden we een koppeling met CLIENT-import die beter functioneert dan alles wat nu in de AGF-markt verkrijgbaar is. Met als doel: Straytest volledig ontzorgen. Ook is er rekening gehouden met de wijzigingen in CLIENT-import als gevolg van de koppeling met TRACES. Hoe dit precies in zijn werk ging? Lees het artikel: NVWA koppelt CLIENT-import aan TRACES, dit gaat er veranderen.

Terugblik Straytest: “De pilot met Stratech verliep boven verwachting”

Kevin van der Linden, vanuit Straytest's team Import betrokken bij dit project, vertelt: “De CLIENT-import functionaliteit van Stratech heeft voor ons veel toegevoegde waarde geleverd. Het aantal fouten in dit proces is flink verminderd. Ook besparen we tijd en geld, én hebben nu veel meer overzicht. We besparen al gauw 5 á 10 minuten per aangifte. Per jaar is dit ongeveer 1.875 uur! Ook is de pilot goed verlopen. Natuurlijk waren er ook een aantal verbeterpunten, maar daar is een pilot ook voor. Door de open communicatie en goede samenwerking met Stratech heeft het uiteindelijk geleid tot nóg meer efficiëntie en verbeteringen op IT-vlak. Daarmee is de pilot met Stratech voor ons boven verwachting geweest.”

Meer weten?

Wil je weten wat Stratech kan betekenen voor jouw logistieke proces? Bram Groener vertelt je hier graag meer over!

Neem contact op

Meer over Stratech software?

Sinds 1989 is Stratech al de partner voor bedrijven die internationaal handel drijven. Met onze kennis en gebruiksvriendelijke software maken wij jouw werk makkelijker. Lees verder en ontdek de mogelijkheden voor jouw logistieke zendingenproces.

Meer informatie
#