De logistieke uitdaging van KLM Catering Services

KLM

Jaarlijks verzendt de afdeling Cabin Inflight Management van KLM vanuit Nederland ruim 800 containers over de hele wereld naar zo'n 65 buitenstations. Vanuit deze buitenstations bevoorraden ze de retourvluchten naar Amsterdam. Denk hierbij aan cateringproducten zoals servetjes, frisdrank, en servies voor de World Business Class.

Uitdaging van KLM en het vertrouwen in Stratech

Om het Douane- en distributieproces zo soepel mogelijk te laten verlopen, maakt KLM sinds zeven jaar gebruik van de Stratech-SPS voor de volgende Douane systemen:

Buiten de Douane documentatie vindt er op dit moment een optimalisatieslag plaats voor overige documentatie zoals:

Niet tikken, maar klikken

Als groot internationaal opererend bedrijf heeft KLM te maken Customs clearance en het daarbij behorende risico van vastlopende zendingen. Door het managen van master data en het hergebruik van deze data in Stratech-SPS worden er minder fouten gemaakt waardoor dit risico aanzienlijk verkleint. Door 'niet tikken maar klikken' zijn er minder reparatiezendingen nodig en wordt er tijd bespaard.

De toekomst tegemoet met Stratech

Uiteraard staat de Servicedesk altijd paraat bij problemen en maakt KLM wanneer nodig gebruik van een consultant. 

  • KLM1
  • KLM2
  • KLM3
  • KLM4
  • KLM5
  • KLM6
  • KLM7
  • KLM8

Hier meer over weten?

Neem direct contact op met