De Kurenpolder Recreatie

Logo

De Kurenpolder Recreatie vindt zijn oorsprong in 1944 in de akkerbouw, waarna in de loop der jaren steeds meer akkergrond verruild is voor recreatiegrond. Dit heeft tot gevolg dat De Kurenpolder Recreatie in de laatste 15 jaar is uitgegroeid van een klein familiebedrijf naar een uitgebreid recreatiebedrijf met werkzaamheden in de golfbranche, verblijfsrecreatie, dagrecreatie en horeca. Deze groei vroeg om een reserveringssysteem dat naadloos aansluit op de diverse werkzaamheden en tevens zorgt voor meer tijd voor de gasten: Stratech-RCS Enterprise.

Over De Kurenpolder Recreatie

De Kurenpolder Recreatie ligt op een steenworp afstand van het nationaal park De Brabantse Biesbosch, één van de grootste en meest waardevolle natuurparken van Nederland. Het recreatiebedrijf verhuurt zo'n 350 jaarplaatsen, 300 seizoenplaatsen, ongeveer 200 vakantieplaatsen en 30 vakantiechalets.

Op het park bevinden zich naast de ruime campingplaatsen en vakantiechalets een groot subtropisch zwembad, een gezellige plaza, strandbad met zandstranden en ligweiden, speeltoestellen, tennisbanen en een skatebaan.

Tevens is De Kurenpolder Recreatie actief in de golfsport: te midden van het park bevindt zich 'Golfbaan Landgoed de Kurenpolder', een 9-holes golfbaan met junior course. Op het terrein is ook Team Biesbosch gevestigd, een zelfstandige outdoor organisatie waarmee De Kurenpolder veel samenwerkt. Samen bieden ze complete dagen uit aan voor bedrijven en particulieren.

Meer tijdbesparing en gebruiksgemak voor de medewerkers

RecreatieparkDoordat De Kurenpolder Recreatie in de loop der jaren is uitgegroeid tot een uitgebreid recreatiepark, voldeed het oude reserveringssysteem steeds minder aan de wensen en eisen: "Het automatiseringssysteem waar we als klein bedrijf mee begonnen, paste steeds minder bij onze huidige organisatie. Steeds vaker vroegen we ons af of bepaalde handelingen niet anders konden: we waren prima thuis in het systeem waarmee we geruime tijd werkten, maar de complexiteit ging ons steeds meer tegenstaan. We waren veel tijd bezig met bijvoorbeeld het debiteurenbeheer. Ook het aanpassen van tarieven, arrangementen en betalingssystemen kostten veel tijd. Dit betekent vanzelfsprekend dat ook de inwerktijd voor nieuwe medewerkers veel langer was dan gewenst", aldus Sandra de Jongh | Management De Kurenpolder Recreatie.

"Het maken van een reservering met Stratech-RCS Enterprise blijkt erg eenvoudig, de eerste boekingen voor 2016 zijn al gemaakt"

De vele mogelijkheden en het gebruiksgemak van ons reserveringssysteem zijn volgens mevrouw De Jongh doorslaggevend geweest voor de keuze van De Kurenpolder voor Stratech-RCS Enterprise: "Na uitgebreide en verhelderende demo's hebben we definitief gekozen voor het reserveringssysteem van Stratech. We zijn in augustus gestart met de inrichting; we hebben dus nog geen vakantieseizoen gewerkt met het systeem, maar nu al zien we hoe eenvoudig het is om in te richten, te wijzigen, selecties te maken en naar eigen wensen te gebruiken. Ook het reserveren blijkt erg eenvoudig, de eerste boekingen voor 2016 zijn al gemaakt. Erg fijn om te zien dat onze medewerkers met een minimale uitleg aan de slag kunnen met het systeem".

Gasten 24 uur kunnen faciliteren met de Mijn Omgeving 

De Kurenpolder Recreatie wil meer tijd voor meer gasten. Zowel vanuit dat oogpuntSpeeltuinals vanuit de ontwikkelingen in de recreatiemarkt, is het van belang zelfredzaamheid door en voor de gast te stimuleren. Dit bijvoorbeeld door de gast online inzicht te geven in de status van zijn of haar reservering(en), zelf gastgegevens te laten wijzigen of toe te voegen, betalingen te laten verrichten en artikelen bij te laten boeken. Hierdoor zullen zowel de receptie als de gast zelf minimale tijd kwijt zijn aan het afhandelen van kleine en eenvoudige zaken. 

Zo ook voor De Kurenpolder: "De Mijn Omgeving is natuurlijk heel handig voor onze medewerkers, maar vooral voor onze gasten die 24 uur per dag hun boeking kunnen inzien, artikelen kunnen bijboeken en hun administratie kunnen inzien."

Meer tijd voor meer gasten in het seizoen van 2016

"We zijn erg blij dat we de stap naar een nieuw reserveringssysteem hebben gemaakt en zijn er van overtuigd dat we de juiste keuze hebben gemaakt. We zien uit naar het seizoen van 2016, met nog meer tijd voor onze gasten. Want daar draait het om bij De Kurenpolder: ervoor zorgen dat onze gasten zich welkom voelen en een geweldige tijd beleven. Of het nu is voor een dagje of een hele vakantie", aldus Sandra.

Hier meer over weten?

Neem direct contact op met